9 Kasım 2015 Pazartesi

Rulo Pizza Poğaça


Merhaba..
Mutlu haftalar dilerim, yeni haftaya oldukça soğuk olarak başladık. Aman kendinize dikkat edin hemen hasta oluveriyor insan. Bu soğuk günlerde en iyi bol bol sıcak çorbalar, bol su ve c vitamini tüketmek.
Geçen haftayı mini rulo pastalar ile bitirdim, yeni haftayı Rulo Pizza Poğaçalar ile başlatayım.. Yapımını pinterestte görmüştüm geçenlerde poğaça yaparlen aklıma geldi bu kez değişik olsun böyle olsun dedim. Çok da lezzetli doyurucu oldu. 

Malzemeler:
1 su bardağı süt
1 küp yaş maya
1 çorba kaşığı tozşeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta
5-6 su bardağı un
İç malzemesi için:
1 su bardağı menemenlik domates sos
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
minik minik doğranmış sucuk

Yapılışı:
Süt ılıtılıp yoğurma kabına alınır, içine maya ve tozşeker eklenip maya el yordamı ile eritilir. Sıvıyağ, yumurta akı, tuz mayalı süte eklenerek karıştırılır. Azar azar un ilave edilerek yumuşak kıvamlı ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Üzerine nemli bir bez örtülerek sıcak bir yerde 1 saat mayalandırılır. 
Bir saatin sonunda hamur dört parçaya bölünür, her bir parça unlanmış tezgahta bir cm. kalınlığında açılıp menemenlik sos sürülür.
 Üzerine sucuk parçacıkları ve kaşar peynir rendesi serilir dikkatlice rulo yapılıp bir parmak eninde dilimlenir. Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir. 
Tüm hamur bu şekilde hazırlandıktan sonra üzerlerine yumurta sarısı sürülüp önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirilir. 

Afiyet olsun..

5 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu tariflerde tek sevmediğim şey kaşar peynirin hemen kuruması :( İlla sıcak sıcak yiyceksin:)

Pek bi nefis olmuş,bir gün kahvaltıya gelirsem yaparsın :)))


Ellerine emeklerine sağlık canımiçi

Deniz dedi ki...

Benim de denemek için can attığım bir tarif bu. Ama dilimlerken deli olurum diye çekiniyorum :)) ama bir gün deneyeceğim mutlaka. Ellerine sağlık Denizcim.
Ilgaz'a kar yağmış diye duydum, epey soğuktur şimdi oralar. Dikkat edin kendinize.
Sevgiler.

zeymurancafee dedi ki...

Çok nefis gorünüyür, Ellerine sağlık. Papatya prensesin de dediği gibi sıcak sıcak yemeli:)

Unknown dedi ki...

Merhabalar, çok lezzetli görünüyor. Not alıyorum. Deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

tatlı sefam dedi ki...

nasıl guzel bır pızza elıne sağlık