13 Mayıs 2015 Çarşamba

Peynir Kroket


Merhaba..
Kahvaltı birçok evde olduğu gibi bizim evde de en keyifli dakikaların geçirildiği öğün..
Yeni başlayan günün enerjisi çakmak çakmak gözlerimize yansıyor, en renkli sofralar kahvaltı için kuruluyor. Hele bir de sabah güneşi giriyorsa mutfağa değmeyin keyfime..
Bu güzel kahvaltı sofralarına güzel lezzetli tarifler arıyorum çoğu zaman..Günlerden bir gün bloglar arasında gezerken sevgili Umut Sepetim' de bu nefis tarifle karşılaştım..Peynir yeme konusunda sıkıntı yaşadığım kızım bu kroketlere bayıldı.. Sık sık hazırlıyorum artık..

Malzemeler:
3 dilim kaşar peyniri (kurşun kalem kalınlığında)
1 adet yumurta
1 çay bardağı un
1 çay bardağı galeta unu
Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:
Yumurta bir kaba alınıp çırpılır. Galeta unu ve beyaz un ayrı ayrı tabaklara alınıp bekletilir.
Kaşar peynirleri kurşun kalem kalınlığında dilimlenip, yine urşun kalem kalınlığında parçalara kesilir.
Kaşar peynir çubukları, önce una, sonra yumurtaya ve en son galeta ununa bulanıp bir tabağa dizilir ve buzlukta 10 dk. dinlendirilir.
10 dk. sonunda kızgın yağda yeryeri kızartılıp servis tabağına alınır.
Sıcak sıcak servis edilir.

Afiyet olsun..


4 yorum:

Unknown dedi ki...

afiyetler olsun küçük kuzuya
lokum lokum et olsun
sabah güneşi benim de içime sevinç veriyor
yaz sabahlarını bu yüzden çok seviyorum
sevgiler

Unknown dedi ki...

kahvaltıyıda her çeşit peyniri de çok severim ellerine sağlık çok güzel olmuş :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

hellim ve antep peynirleriyle de çok güzel olur mımm. nefis görünüyor,ellerine sağlık kuzum.

Deniz dedi ki...

Çok iştah kabartıcı görünüyor :) Çok severim ben de ama evde denemedim hiç. Kolay görünüyor. Ellerine sağlık.