20 Haziran 2014 Cuma

Zeytinyağlı Bakla

Merhaba..
Ramazan Ayı kapımıza gelmişken içimde bir heyecan, bir mutluluk var yine :) Allah layığı ile icra edebilmeyi, Ramazan' ı anlayabilmeyi nasip etsin hepimize..
Tatilden önce epeyce tatlı tarifi vermiştim halen de bekleyen tariflerim var ama Ramazan' a saklıyorum, ferah, iç açan nefis serin tatlar bizlerle olacak inşallah..
Şimdi ise mevsimin en gözde zeytinyağlılarından bakla sizlerle olacak, aslında ben pek sevmem ama eşim sever onun için pişirip, sizler için fotoğrafladım :)

Malzemeler:
Yarım kilo bakla
1 adet soğan
1 domates
3 çorba kaşığı zeytinyağ
Yarım demet dereotu
Sıcak su
2 tane küp şeker
Tuz
Üzeri için: Sarımsaklı yoğurt
Bekletmek için: 1 su bardağı su, 1 limonun suyu ve 1 çorba kaşığı kadar un
Yapılışı:
Baklaların yıkandıktan sonra sapları kesilip, varsa kılçıkları ayıklanır, iki üç parçaya kırılıp unlu limonlu suya konulur ki kararmasın..
Soğanlar yemeklik doğranıp zeytinyağında pembeleştirilir. Üzerine kabukları soyulup küp küp doğranmış domates eklenir, sotelenir.
Baklalar sudan çıkartılıp soğan ve domatesin üzerine alınır, tuz ve şekeri verilip renkleri sarıya dönene dek kısık ateşte kavrulur. Daha sonra 1,5 su bardağı kadar sıcak su eklenip pişmeye bırakılır.
Piştikten sonra üzerine kıyılmış dereotu serpilip karıştırılır, ılınana kadar beklenir.
Ilındıktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt ilave ederek servis edilir.

Afiyet olsun..

3 yorum:

Unknown dedi ki...

şükürler olsun o güne kavuşturana
ramazan ayını hep çok sevmişimdir sıcaklara denk geldiği günden beride soğuk yemekler ilk tercihim oluyor ellerine sağlık :)

LEZZETİKRAM dedi ki...

ohh bol dereotlu yoğurtlu bakla miis Denizcim ,ramazan ayı da hayırlara vesile olsun canım:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

sevmedim sevemedim bakla seni benn dımdmdım ama annem çok sever bakla seni dımdımdm :)

Ellerine emeklerine sağlık.

Rabbim hakkıyla geçirmeyi nasip etsin :)