29 Haziran 2014 Pazar

Kırmızı Mercimek Çorbası


Ramazan ayının ikinci gününden merhaba :)
Havalar çok sıcak, insanlar zorlanıyor filan ama yine de Ramazan her haliyle mübarek, neşeli, huzurlu ilerliyor..
Burada hava gündüz çok sıcak, geceleri ciddi oranda serin böyle iklimlerde yaşayanlarınız varsa beni anlayacaklardır insan şu mevsimde ne giysin nasıl uyusun şaşırıyor bazen.. Sahura haziranda uyanıp üşüyeceğim ve üzerime yelek giyeceğim aklıma gelmezdi doğrusu , ama oldu.
Üşüdüm filan derken çorba düştü aklıma hemde bunca yıldır blog yazmama rağmen haftada üç gün pişirdiğim çorbanın blogda olmadığı :) Evet evet mercimek çorbası :) Hadi bugün paylaşayım akşama da pişireyim de içimiz ısınsın :)
Ben mercimeğin dişe dokunur olmasını sevdiğimden düdüklü tencerede pişirmiyorum, tarifi de ona göre veriyorum :)
Hayırlı iftarlar..

Malzemeler:
1 adet soğan
1 domatesin rendesi
1 su bardağı kırmızı mercimek
2 çorba kaşığı domates salçası
Tuz
Su
1 çorba kaşığı sıvıyağ

Üzeri için; tereyağ

Yapılışı:
Soğanlar yemeklik doğranıp sıvıyağda pembeleştirilir. Üzerine önce domates salçası, sonra domates rendesi alınıp kavrulur, mercimek de eklenerek bir iki kez çevrilir. Üzerini geçecek kadar soğuk su ilave edilip, tuzu kontrol edilerek pişmeye bırakılır.
Suyunu çekerse sıcak su ilave edilerek kıvamı sağlanır. Mercimekler dağılana kadar pişen çorba sıcak sıcak üzerine kızdırılmış tereyağ gezdirilerek servis edilir.

Afiyet olsun..

9 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Gel buraya hiç üşüme yok :)) Ama hamd olsun biraz ferahladı. Dikkat et kendine ;)

Pirinç koymuyor musun sen?


Ramazan çorbasız olmuyor, bi dügün çorbasını içemiyorum. Gerisini koy içeyim :))

Ellerine emeklerine sağlık.

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Ellerine sağlık Denizcim çorbasız olmaz:)

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis bir çorba canım.ellerine sağlık.sevgiler.

muko dedi ki...

bizde sıcaktı ama iki gündür serinledi rüzgar var resmen rabbimin büyüklüğü daha ne denir ki
en sık yaptığım çorbalardan biridir ama benimde blogumda yok hatta dün akşam pişirince aklıma geldi ama yine fotoğraflamadım nasılsa sık sık pişiriyorum elbet bir gün eklerim dedim geçtim :)

amaaa ben düdüklü tencerede pişririyorum :)

elien sağlık canımmmm sevgimle öperim komacan :)

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

AFYETLEDE YENİR:)) Ellerine sağlık. Mercimek çorbası bizde en sevilen.

TuruncuTatlar dedi ki...

illaki çorba :) ellerine sağlık denizcim hayırlı iftarlar..

*mehtap dedi ki...

yaz kış demem içerim çorba, hele iftarda en güzel başlangıç, ellerine sağlık.

Hayatimakyajla dedi ki...

ellerinize sağlık en sevdiğim çorba mercimek çorbasıdır :) Sizi takibime aldım paylaşımlarınız çok güzel bende bloguma beklerim.

http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

vişnap dedi ki...

Çorba çorba illa da ramazan da çorba olsun diyenlerdenim ki yaz sıcağında aslında hiç pişirmem ama ramazan oruç oldu mu isterse hava 35 derece olsun hiç farketmiyor.Canımm hayırlı ramazanlar sahurlar diliyorum sevgi ile kal.