23 Haziran 2014 Pazartesi

Kayısılı Mini Turta


Merhaba..
Şöyle çay saatlerinizi renklendirecek meyveli bir tart a ne dersiniz? Hemde mevsimin en güzel meyvelerinden kayısı ile.. 
En çok kardeşimin beğendiği bu nefis tarifi kayısının tezgahlarda bol olduğu şu günlerde, Ramazan ayı öncesinde paylaşmak istedim :)
Evde olan malzemelerle nefis lezzetler ortaya çıkarmak isteyenler buraya efendim :)

Malzemeler:
Hamuru için:
2 yumurta (1 tanesinin sarısı ayrılacak)
1 su bardağı tozşeker
1 çay bardağı sıvıyağ
90 gr. tereyağ veya margarin
2 çorba kaşığı yoğurt
1 pk. vanilin
1 pk kabartma tozu
3-4 su bardağı un
İç malzemesi:
Yarım kilo kayısı
5 çorba kaşığı tozşeker
1 su bardağı çekilmiş ceviz
Üzeri için;
1 yumurtanın sarısı

Yapılışı:
Kayısılar küp küp doğranır, teflon bir tavaya alınır üzerine tozşeker eklenip suyunu salıp çekene kadar sotelenir, ocağın altı kapatılıp çekilmiş ceviz ilave edilerek karıştırılır ve soğumaya bırakılır.
Hamur için; yoğurt, yumurta ve sıvıyağ çırpılır, üzerine 4 çorba kaşığı un ilave edilir karıştırılır. Yumuşamış tereyağ, şeker, kabartma tozu ve vanilin eklenir, azar azar un ilave ederek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğrulur.

Hamurun üçte biri üst süslemesi için ayrılır, kalan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparılıp muffın kalıplarına yerleştirilir. İçerisine pişirilip soğutulmuş kayısılı karışımdan ikişer kaşık pay edilir. Üzerleri için ayrılan hamurdan minik parçalar koparılarak minik rulolar yapılır ve meyvelerin üzerine kafes şeklinde yerleştirilir.
Kafes hamurlarının ve papatyaların üzerine ayrılan yumurta sarısı sürülür.
170 dereye önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Fırından çıkıp soğuyunca servis yapılır..


Afiyet olsun..

11 yorum:

Unknown dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık,takipteyim zaten,banada beklerim:)

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesem dedim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Asyadan Esintiler dedi ki...

Denizim Yoğunluktan bloklarıma bakamıyorum Türkiyeye dönmeme son 6 günüm kaldı.Koşturuyorum.. ama bugün fırsat bulmuşken hemen yazayım sana da adedim.Neler paylaşmışsın öyle mamalar,gezmeler ooh :) ellerine sağlık şekerim.sevgilerimle...

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

Ne kadar güzel olmuşlar.Afiyetler olsun.Turta hamuru ile her şekilde tarifler yapılabiliyor. Kayısılıda çok güzel olmuş. Ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben bu turtaya bayılmıştım ki o zaman :) Ama kalk yap desen hiç de yapamam, öyle tembelim :)))
Ellerine emeklerine sağlık kuzum.

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Denizcim ellerine sağlık
Çok lezzetli olmuştur mutlaka bir tane aldım:)
Öpüyorum sevgiler

Lezzet sarayı dedi ki...

Ellerine sağlık Denizim harika olmuslar.

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımmm ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Turtalarda teryağ miktarı genelde çok oluyor. senin bu tarifindeki miktar oldukça iyiymiş. Mevsiminde kayısı ile harika olmuştur eminim. Ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

kaç tane çıkıyo acaba 6 mı 12 mi??

kalpkurabiye dedi ki...

kullandığınız kalıba göre değişiklik olabilir benım tarifim ve kalıbımla 14 tane çıkmıştı..
sevgiler..