9 Mart 2014 Pazar

Gnocchi (Niyokki)


Merhaba..
Bugün eşim nöbette, bende evde yalnız olunca en iyisi mutfakta zaman geçirmek dedim ve uzun zamandır denemek istediğim gnocchi (niyokki) yi denemey karar verdim.. Bir çok bloğu incelemiş, tariflerini okumuş ve defterime not almıştım.. Tüm bu derlemeleri gözden geçirdim patatesler haşlanırken ve işe başladım :)
Yazın yaptığım domates soslar ile tatlandırdığım bu nefis ev makarnaları beğeninizi kazanacak bence.. 
Yumuşacık hatta ağızda dağılan nefis bir lezzet, reyhanın rayihasını da unutmamak lazım tabii..

Malzemeler:
2 adet iri patates
1 yumurta sarısı
1,5 su bardağı un

Domates sos için:
2 diş sarmısak
2 su bardağı domates sos yada 3 adet rondodan çekilmiş domates
Reyhan
Tuz
1 çorba kaşığı tereyağı

Üzeri için:
Kaşar peyniri yada beyaz peynir

Haşlamak için:
Sıcak su

Yapılışı:
Patatesler haşlanıp iyice soğutulur. Rendelenir. İyice soğuduktan sonra yumurta sarısı eklenip unun 1 su bardağı kadarı eklenerek yoğrulmaya başlanır. Toparlanmaya başlayınca kalan un da eklenip hamur haline getirilir. 

Unlanmış tezgahta merdane ile kurşun kalem kalınlığında açılan hamur bir parmak eninde şeritler halinde kesilir. 

Her şerit fazla iri olmayan parçalara kesilip çatal yardımıyla yuvarlanıp şekillendirilir. 
Bir tepsi üzerinde biriktirilen hamurlar 1 saat kadar buzdolabında dinlendirilir. 

Geniş bir tencerede su kaynatılıp tuzu atılır ve hamurlar tek tek suya atılıp suyun yüzüne çıkana kadar haşlanıp bir kenara alınır. 
Domates sos için tereyağ eritilip ince doğranmış sarmısaklar eklenir. Sarmısak kokusu gelince domatesler verilip tuz ve karabiber ile tatlandırılır.

Domatesler suyunu çekmeye başlayınca haşlanmış gnocchiler verilip 5 dk. sos ile pişirilir. Taze yada kuru reyhan serpilip servis tabağına alınır. 
Üzerine beyaz peynir yada kaşar peynir eklenip servis edilir. 

Afiyet olsun..


16 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Ama bu süper olmuş Denizcan. Ev makarnası yapabildiğim gün deniycem emin ol ;)

nisamla dedi ki...

merak ettiğim bir lezzet
elinize sağlık sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Şahane, ne kadarda çok severim.Ama evde denememiştim,Deniz'cim,şimdi senin tarifle deneyeceğim.Eline sağlık.

birincisin dedi ki...

Hiç yapmadım ama ev makarnası ve mantıyı çok severim tadı bana yakın deneyeceğim,ellerine sağlık.Selam ve sevgiler:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

pek bi nefis görünüyor. zaten söz konusu patates olunca mımmm :)
ellerine sağlık.

Asyadan Esintiler dedi ki...

Ayy Denizcim bu harika görünüyor.Mutlaka yapacağım.Aldım notumu canım.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık canım,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorr :)

Resmen acıktım :)

Ellerinize sağlık..

Sevgiler..

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

El Emeği Göz Nuru Ellerine Sağlık. Kesinlikle harikasın.. Tebrikler güzel tarifler için teşekkürler

mutfagabuyrun dedi ki...

çok değişik ve güzel bir tarif canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Denizciğim ellerine sağlık çok leziz görünüyor

muko dedi ki...

anamm dedim bu nedir başlığını okuyunca hiç görmedim duymadım desem denizim :)
ama çok lezzetlli bişeye benziyor elien sağlık harika görünüyor
mutlaka deneyeceğim hemen notumu alıyorum sevgilerimle canım kucakladım sımsıkı :)

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım nefis görünüyor..ellerine sağlık..denizcim şu izliyicer kısmını nasıl hallettin bana da bi yardımcı olsan

Gönülünce dedi ki...

Hımmm ne kadar lezzetli görünüyor öok güzel olmuş :) Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık :)

Çok değişik ve lezzetli gözüküyor :)

TATESAL dedi ki...

süper bir lezze denizcim ilk defa gördüm,ellerine sağlık afiyet olsun...