14 Mart 2014 Cuma

Civcivli Poğaçalar


Merhaba..
Hayırlı ve bereketli cumalar diliyorum tüm takipçilerime..
Bir haftanın daha sonuna geldik gibi, yarın haftasonu ve bende kahvaltınıza renk ve neşe katacak bir tarif paylaşmak istiyorum..
Aşk kahvaltısında hazırladığım bu poğaçalar başta çocuklar olmak üzere tüm ailenin beğenisini kazanacak :)

Malzemeler:
3 su bardağı un
1 su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 pk. kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı mahlep
2 adet yumurta akı
Aldığınca ılık su

Civcivleri için:
1 adet patates
civciv kurabıye kalıbı

Üzerine:
2 yumurta sarısı

Yapılışı:
Yoğurma kabına, yumurta akları, yağ ve yoğurt alınıp çırpılır. Tuz, kabartma tozu ve mahlep eklenip biraz daha çırpılır ve un ilave edilerek yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene dek yoğrulur. Gerekirse un ilavesi yapılabilir.
Elde edilen hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlanır ve yağlı kağıt serili tepsiye sıralanır.
Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir.
Patates soyulup ince ince dilimlenir ve her dilim civciv kalıpla kesilip şekillendirilir ve bol yağda kızartılıp, havlu peçete üzerinde yağı çektirilir.
Fırından çıkıp soğutulan poğaçaların üzerlerine birer kesik atılıp bu kesiğe maydonoz ve kızarmış civciv patates koyulur, servis tabağına dizilip servis edilir.

Afiyet olsun..

17 yorum:

bAhAr dedi ki...

Bayıldım...Ellerinize sağlık :)

Banu dedi ki...

Hayırlı cumalar Denizcim... Bunlar çook şirin harika ellerine sağlık :) bayıldım afiyet şeker olsun... sevgiler :)

birsence dedi ki...

en çok küçük prenses görünce mutlu olmuştur eminim... harikalar tam çocuklara özel...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok şık bir poğaça olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

ZYNP dedi ki...

ay çok güzel harika olmuş ellerine sağlık cnm

Sevil Şahin dedi ki...

Çok cici bayıldım ellerine sağlık afiyet bal olsun

Unknown dedi ki...

Süper süper olmuş bunalr Denizimmm:)
Gerçekten çok şirin görünüyorlar:)
Ellerine sağlık canım:)
Bu arada beni takip listene yeni sitemin linkiyle terkar eklersen sevinrim:)Yoksa güncellemelerim görünmeyecek:)

Lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim çok şirin olmuş bunlar.aşk kahvaltısını da çok beğenmiştim zaten.

hulyali tarifler dedi ki...

bayıldım çok tatlı olmuşlar ellerinize sağlık

TuruncuTatlar dedi ki...

amanda aman denizcim çok cici olmuşlar ellerine sağlık..

Özgen dedi ki...

Eline sağlık canım çok tatlılar sevgiler...

birincisin dedi ki...

Çok şekerler:)Ellerine sağlık sevgiler:)

Asyadan Esintiler dedi ki...

ay harika bir fikir.Süpersin canım yaa.Özellikle doğum günlerinde çokcuklara yapmak süper olur.ellerine sağlık.

vişnap dedi ki...

Ellerine sağlık canım ben o civcivleri tek tek yerim valla.oyyy çok şekerler çok.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım benim senin gibi şeker olmuşlar :)

Ihlamurcum dedi ki...

Denizcim, bunlar ne şirin.Bayıldım, bayılddım.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yerim sizi civcivlerrr, çok tatlısınız siz :)
ellerine emeklerine sağlık tavık :))