18 Temmuz 2013 Perşembe

Domatesli Pilav


Günaydınn :)
Mutlu günler dilerim.. Ramazan ayının 10. günündeyiz ne kadar çabuk geçti anlamadım :(
Rabbim doya doya layığı ile yaşamayı nasip etsin bu güzel günleri..
Bugün sizlerle nefis bir tarif paylaşacağımmm..
Yaz günlerinin en güzel yemeklerinden bence.. Mis gibi yaz domatesleri ile mis gibi bir piav yapmak isterseniz iftara tarif burada :)
Ben pilavda pirinç yada su ölçüsü kullanmıyorum, ama bloğuma arşivlerken tarifimi ölçüsüz olmasın dedim normalde 1 e 1,5 olan ölçü şehriyesiz pilavda 1 e 1 oluyor.. Bende 1 e 1 verdim sizlere :)

Malzemeler:
2 su bardağı pirinç
2 adet domates
2 çorba kaşığı tereyağ
Tuz
2 su bardağı sıcak su

Yapılışı:
Pirinçler bir kaba alınıp ılık tuzlu ve limonlu suda 1 saat dinlendirilir.
Domatesler rendelenip bir kenarda bekletilir.
Pirinçler iyice yıkanıp suyu süzdürülür.
Tencerede tereyağ eritilip, domates rendesi eklenip tuz ile pişirilir. Pirinçler ilave edilip biraz kavrulduktan sonra sıcak suyu üzerini geçecek kadar verilip tuzu kontrol edildikten sonra kısık ateşte pişmeye bırakılır.
Pişen pilavın kapağı açılıp üzerine kağıt havlu konulup kapağı kapatılır. Demlenmeye bırakılır.

Sıcak sıcak servis edilir.

15 yorum:

TATESAL dedi ki...

Çok severim ellerine sağlık canım,tane tane ye beni diyor...öp miniğimi...

BOŞNAK KIZI dedi ki...

kesinlikle denemek istediğim bir tarif daha önce hiç yapmadım :) ellerine sağlık :)

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık canım,selamlar:)

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Çok seviyorum domatesli pilavı ama herkes tutturamaz. Ellerine sağlık canım

mutfagabuyrun dedi ki...

yazın helede doğal yerli domateslerle nefis olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Nilgün Komar dedi ki...

olsada yesek

PAPATYA PRENSES dedi ki...

domates ve domatesli herşey enfestir on numaradır :))
ellerine emeklerine sağlık domates güzeli:)

TuruncuTatlar dedi ki...

nefis görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

hanife dedi ki...

Tane tane olmuş eline sağlık ablacım dün gece içli simit tarifinden yaptım nefis oldu en kısa zamanda yayınlayacağım kısmetse sevgiler

Lezzet Taneleri dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor..Ellerinize sağlık....Bende beklerim...Takipteyim...

ebru dedi ki...

Ben de çok severim domatesli pilavı. Ama bizim evin beyleri genelde sade pilav tercih ederler. Ellerine sağlık bir tanem.

Gönülünce dedi ki...

Çok iyi düşünmüşsün domateslerin tam zamanı canım...Ellerin dert görmesin...

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Öyle severim ki domatesli pilavı misss..Ellerine sağlık canım.

anne eli gibi dedi ki...

mımmmm en sevdiğim pilavdır,eline sağlık canım...

nursevincelezzetler-yemek tarifleri dedi ki...

BENDE ÇOK severim. Ellerine sağlık. Domatesli pirinç pilavın harika görünüyor. Canım çekti vallahi:)