19 Temmuz 2013 Cuma

Adıyaman Patlıcan Kebabı


Günaydınn!
Ramazan Ayının 11. gününde nihayet o beklenen yağmur geldi, bir serinlik, bir ferahlık hamd ettik Rabbimize..
Hayırlı ve bereketli cumalar dilerimm...
Sofralarımız bereketle dolup taşmaya devam ediyor çok şükür, dün akşam annemdeydik harika bir masadaydık ama o başka güne..
Bugün başka birşey var, ne ola ki ?
Ne afilli bir yemek ama !
Anadolu' nun o koskocaman bağrında bu nefis lezzet alıp götürüveriyor insanı.. Enfes bir deneyim :)
Misafirlerinize, sofralarınıza, damaklarınıza harika anlar yaşatacak bu pratik bir o kadar da nefis kebab bugün sizlerle burada ...
Ben tarifimi 4 kişilik olarak veriyorum çoğaltması sizden...

Malzemeler:
4 adet patlıcan
Kıymalı Mantosu için:
500 gr. kıyma
1 adet soğan
Tuz ve karabiber
Üzeri için:
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
2 adet domates
1 diş sarmısak
1 çorba kaşığı tereyağ
Tuz, karabiber

Yapılışı:
Kıymalı manto için; kıyma, soğan, tuz ve karabiber ile karıştırılıp yoğrulur, bir kenarda bekletilir.
Patlıcanlar közlenip kabukları soyulur.
Her patlıcan dikkatlice köfte ile kaplanıp fırın tepsisine sıralanır. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirilir. Fırından çıkarmadan 5 dk. evvel üzerileri kaşar peyniri rendesi serpilip kaşar peynirler eriyene kadar fırınlanır.
Domatesler minik minik doğranıp, tereyağında sarmısak ile birlikte pişirilir, patlıcan kebablar servis tabağına alındıktan sonra üzerlerine birer kaşık pay edilir.

Afiyet olsun :)



10 yorum:

NzlGl dedi ki...

Denizciğim çok güzel bir yemek bu. Tarifini aldım bile ,
sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis bir yemek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

mandalincikmazi dedi ki...

Nefisssssss
Adıyaman lılar lezzetten anlıyorlar
nefis bir lezzet
ellerine sağlık....

TATESAL dedi ki...

Denizcim harika bir yemek bayıldım,afiyet olsun...

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Tabak tam benlik:))Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Ramazan rahmetiyle bereketiyle geldi:)geçiyor bile ne kaldıki şurda
Denizcim elllerine sağlık nefis görünüyor
Hayırlı Ramazanalr
Sevgilerimle:)

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık içi ayrı dışı ayrı lezzet mübarek :) ben kaşar koymamıştım böyle daha lezzetli :)
şifa olsun

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Nefissss bir yemek olmuş ...
Lezzeti görüntüsünde saklı...
Ellerine sağlık...
Sevgilerimle...

ihlamurcum dedi ki...

Denizcim, bunu geçenlerde birisinde daha gördüm.Bayıldım, hemen deneyeceğim.
Eline sağlık.

Unknown dedi ki...

bayildim goruntuye
ellerine ,,kollarina saglik