9 Mayıs 2013 Perşembe

Şebit (Yağlama) - Kayseri Yöresi



Merhabalar..
Sımsıcak günler yaşıyor, bazen yağmurla bir serinlik buluyoruz bugünlerde.. Hıdırellezi de geçirdik iyice güzelleşti havalar.. Parka gidiyor, bahçeye çıkıyoruz miniğimle, ihmal ediyorum buraları ama onunla zaman öylesine tatlı geçiyor ki, her geçen gün değişiyor mimikleri, hareketleri, çıkardığı sesleri :) Hergün onunla ayrı güzel ayrı zevkli, Rabbim herkese yaşatsın bu harıka duyguları..Evlat bambaşkaymış, anne olunca anladım :)
Bugün, sevgili Aslı' cığımdan öğrendiğim ve birkaç yıldır ara ara yaptığım Şebit' i güncellemeye karar verdim.. Arada Blog tadilatı şart :)

Malzemeler:
2 su bardağı un
Yarım su bardağı süt
Yarım paket instant maya
1 yemek kaşığı sıvıyağ
aldığı kadar ılık su
tuz
Kıymalı Harç İçin:
200gr kıyma
1 adet kuru soğan
1 adet domates
1 tutam maydonoz
1 diş sarımsak
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Yarım çay bardağı su
1,5 yemek kaşığı salça
tuz,kimyon,karabiber,pulbiber,toz kırmızı biber

Yapılışı:
Hamur için verilen malzemeler ile ele yapışmayacak bir hamur yoğrulur üzerine nemli bir bez örtülüp 20 dakika dinlendirilir.
Hamurumuz dinlenirken iç harç için soğanlar ve sarmısak mini mini doğranıp sıvıyağda pembeleştirlir. Üzerine kıyma eklenip kıyma suyunu salıp çekene kadar kavrulur. Sırasıyla kabukları soyulup mini mini doğranıp domatesler, salça ve ince kıyılmış maydonozlarla birlikte baharatlar eklenip pişirilir.
Dinlenen hamur mandalina büyüklüğünde bezelere ayrılır.
Her beze unlu zeminde yufka inceliğinde açılıp tavada veya sacda alt üst ederek pişirilir.
Pişen her yufka servis tabağına alınıp üzerine kıymalı harçtan serilip her yufka piştiğinde birbirinin üzerine konulup bezeler bitinceye kadar aynı işleme devam edilir..
Ortasından dörde bölünen şebitler sıcacık sıcacık servis edilir...

Afiyet bal şeker olsunn..

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Muheşem bir lezzettt.

Limon çiçekleri dedi ki...

Kayserimin enfes lezzeti.Ellerine sağlık canım..

NİRVANA dedi ki...

Aynen canım sana katılıyorum...onlarla hayat bambaskaymıs...ellerine saglık ayrıca ben cok seviyorum boyle tatları...

zeymurancafe dedi ki...

evet kayserının özel lezzetı eşim nasıl sever yogurda bandıra bandıra nasıl yer ,valla nefıs bır tat herkes denemelı bence ,ellerıne sağlık canım cok güzel yapmıssın.

Unknown dedi ki...

Bu zamanlar öyle çabuk geçiyor ki,en güzeli doya doya tadını çıkarmak.Eşimle konuşuyoruzda,ne zaman büyüdüler,o minicik bebek halleri nasıl hızlı geçti gitti aklımız almıyor.
Öp benim için ufaklıpı Deniz'im:)

Henüz kahvaltı yapmadım ben ama senin yağlamadan sonra peynir ekmek,yiyesim gelmiyor:)
Ellerine sağlk canım:)

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor

NzlGl dedi ki...

Eline sağlık canım kimbilir ne kadar lezzetlidir. Afiyetler olsun.
En güzeli miniğinle zaman geçirmek:))))
NAsıl olsa hepimiz burdayız. İkinizi de çok öpüyorum

Sevil Şahin dedi ki...

Ah be denizim bende işe başlamasam bloguma ve bloglara uğrayecağım yoktu.. Güzel yavrularımızla zamanın ne kadar güzelve çabuk geçtiğini en iyi bilenlerdenim..
inan 5 aydır evdeydim. işe geri dönünce zaman sanki 1 haftalık tatil yapmışım gibi geldi bana ..
seni ve o güzeller güzeli kızını öperim..
Unutmadan yemeğinde harika olmuş afiyet bal olsun.
Konuşmaya çocuklar konusu girince herşeyi unutuyorum :)
Sevgiyle kal
www.birdemliksohbet.com

Unknown dedi ki...

Canım benim,ailecek bayılırız yağlamaya,Kayseri de adettir kapışa kapışa yenilir,
sarımsaklı yoğurt ve maydanozla enfes olur,
afiyet olsun,
salçalısını da öneririm.

hayırlı cumalar,öpüyorum siz iki prensesi...

Asyadan Esintiler dedi ki...

olsun canım.ellerine sağlık.sevgilerimle..

Gönülünce dedi ki...

Günlerini iyi değerlendir canım...Ellerin dert görmesin...
Sevgiler...

ebru dedi ki...

Denizim şebitler pek bir lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık bir tanem. Seni ve pıtırcığı öpüyorum.

Baharcicegi dedi ki...

Minik perensesinle her saniyeyi her dakikayi iyi degerlendir tadini cikar canim
bir ara her pazar yaglama yapardik oglus cok severdi malum kilo korkusundan artik arada bir yapiyorum ama görünce canim cekti yarinda pazar yapsammi acep

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım aldım iki parça sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık tatlı annecik :) Anneler günün kutlu olsun..

vintageduygular dedi ki...

Ellerine sağlık Denizcim. Eşim Kayserili, bizde sıkça yaparlar bu enfes lezzeti. Afiyetler olsun, küçük prensesini de öp benim için ;)

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık,merak ettiğim bir lezzet pammmuk şekeri öpüyorum

yemek tarifleri dedi ki...

Konya yöresinde de benzer bir lezzet var yine. Bazlama hamuru gibi aynı ama biraz daha ince ve büyük açılıyor. Dileyen içine peynir, patates veya benzer şeyler katarak dürüm yapıp yiyebiliyor. Güzel bir lezzet. Ellerinize sağlık.

safiyeile yöresel yemekler dedi ki...

Merhaba ayrıca blogun harika tariflerin süper ellerine saglık