18 Eylül 2012 Salı

Erik Suyu


Merhabalar :)
Köyden gelen nefis erikleri erik suyu yaparak değerlendirdim:) Ön yargılı baktığım erik suyuna annem sağolsun bu yaz alıştırdı beni:) Artık kendim de yapmaya başladım:)
Bu sabah kaynattım, öğlen şişeledim, ikindide paylaşıyorum, akşama da soframızda içeceğiz inşallah:))
Nefis erikler tezgahlardan kalkmadan deneyin derim :)
Sevgiler..

Malzemeler:
2 kg. kırmızı erik
4 lt. su
İsteğe bağlı olarak şeker
Birkaç damla limon suyu

Yapılışı:
Erikler iyice yıkanıp büyük bir tencereye alınır, üzerine su eklenip bir kaç damla limon damlatılarak pişirmeye bırakılır.
Erikler pişip, suya rengini iyice verdikten sonra şekeri ilave edilen erik suyu, bir iki taşım daha kaynatılıp ocaktan alınır ve erik suyu oda sıcaklığında soğumaya bırakılır.
Soğuyan erik suyu tercihen cam şişelere doldurulup buzdolabında soğumaya bırakılır..

Afiyet bal şeker olsun.. :)

20 yorum:

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım Denizim,
Ellerine sağlık, erik suyu nefis görünüyor.
Rengi de muhteşem olmuş.
Bu yıl memlekette bende erikleri bu şekilde değerlendirdim.
Ramazan'da hiç asitli içecek almadım, köyde olduğumuz günlerde erik kompostosu hazırladım.
Eve dönünce de köyden getirdiğim eriklerle reçel yaptım.

Duygu dedi ki...

Ellerine saglik Denizcim. Rengi harika gozukuyor. Cok begendim. Benim ufakligim erige bayiliyor. Suyunu da cok sevecegine eminim. Bu gun hemen erik alip ben de yapacagim. Sevgiler...

Gurme Şirine dedi ki...

rengi harika görünüyor...
eminim tadı da çok güzeldir...
ellerinize sağlık....

Unknown dedi ki...

Bıcırığım ellerine sağlık bende çok sık yaparım nefis olur öpüyorum kocaman...

The Cook Department dedi ki...

Çok severim erik suyunu seninkide şahane gözüküyor.Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Suyunun rengi muhtesem olmus... Eminim cok ta lezzetlidir, afiyet, sifa olsun Denizcigim...

Nilgün dedi ki...

Deniz'cim eğer karanfil tadını seviyorsanız kaynarken içerisine 4-5 adet karanfil atarsan çok hoşunuza gideceğinden eminim. Afiyet olsun..

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Eriğin tam zamanı, en sağlıklısı evde yapılan meyve suları. Ellerine sağlık canım

Tarif diyarı dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK DENİZCİĞİM BENİMDE SIK SIK YAPTIĞIM BİR TARİF BİZİM EVDE ÇOK SEVİLİYOR.

Gülcan dedi ki...

canım ya bayılıyorum sana valla maşallah çok marifetlisin.

NURDAN dedi ki...

Yazın bende erik suyunu sıkça yaparım . kaynamaya başladıktan sonra içine 3-4 tane karanfil ve 1 çubuk tarçın atıyorum,tadı harika oluyor.sevgiler

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlıkk tatlımm..:)
özledim ki buraları,sizleri...
az kaldı,döneceğim inşalah..
öpüyorumm canım.
sevgiler..
.)

Unknown dedi ki...

Kuzucuğum, amin canım güzel dualarına. Allah sana da yaşatsın inşallah :))

Erik suyunun rengi ne tatlı öyle.. Mis gibi soğuk soğuk bir bardak ta benim için iç tatlım..

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık rengi muhteşem olmuş.Doğal meyve suyu gibi var mı?

füsun dedi ki...

www.nasibimce.com ve www.porselendemlik.com


Tarafından hazırlanmış olan





76.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

20 EYLÜL 2012-20 EKİM 2012

TARİHLERİ ARASINDA


http://fusununmutfagi.blogspot.com



YANİ BEN EV SAHİBELİĞİ YAPACAĞIM.

SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...

ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok seviyorum ev yapımı içecekleri. Nefis olmuştur muhakkak. Ellerine sağlık Denizciğim. Afiyet bal şeker olsun. Öptüm.

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,doğal her şeyin tadı bambaşka.Rengi çok güzel görünüyor,afiyet olsun:)

Unknown dedi ki...

MUTLU YILLAR CILEK KIZIM.....:) DAHA NICE 25 YASLARA INSALLAH... COK ÖPÜYORUM YANAKLARINDAN....

İnci Yemek dedi ki...

Bizim oraların erikleri enfes oluyor değil mi denizim:)
bu yıl eriğe doyduk:)
ellerine sağlık canım,afiyet şifa olsun inşallah.
öperim seni...

zeymurancafe dedi ki...

harıka,rengı de cok hos de mi,elleıne sağlık