14 Ekim 2011 Cuma

Muzlu Lokum

Günaydınn :))
Hayırlı ve bereketli cumalar sevgili dostlar..
Bu mübarek günün rahmet ve bereketi evvelâ yüreklerimize, sonra yuvamıza ve soframıza hâsıl olsun inşallah... (âmiinn)
Anneciğimin pastası ne çok beğenildi değil mi dün:) O herşeyi başarır sadece istesin yeter:) bir bakışta yelek örneği çıkarır, şişleri şıkırdatmaya bir başlarsa kaşla göz arasında örüp "gel bakayım koluna ölçeyim kesicem" der:) vesaire vesaire.. Pastamı yapayacak:)) Bende bloğum aracılığı ile "ellerine sağlık" diyorum anacığıma:) Banada yaaaaaappp:))
Efendim bugün tarif benden yine, taaaaaaaaaaaa Ramazan'da bir iftar sofrasına yaptığım, komşularımızın tarifini aldığı çocukların ayıla bayıla yediği nefiss lokumlar bugün sizlerin huzurunda:) Okul dönüşü çocuklarınızı, iş dönüşü kocalarınızı ve tüm ev halkını sevindirin efendim :))

Malzemeler:
3 su bardağı süt
7 çorba kaşığı irmik
7 çorba kaşığı tozşeker
1 pk. muzlu puding
1 çorba kaşığı tereyağ
1 pk. vanilin.
Üzerine: Hindistan cevizi

Yapılışı:
Süt tencereye alınıp içine şeker, irmik ve puding eklenip karıştırarak pişirilir. Kaynamaya başalyınca içerisine tereyağı ve vanilin alınıp bir taşım daha kaynatılır ve ocaktan alınıp soğumaya bırakılır.
Soğuyan lokum harcı ellerimiz ıslatılarak ceviz büyüklüğünde toplar haline getirlir ve hindistan cevizine bulanıp dolapta 1 saat dinlendirildikten sonra servis edilir..

Afiyet bal şeker olsunn :)

39 yorum:

BETÜLCE dedi ki...

Ellerine sağlık değişik bir tarif deniyicem mutlaka.

pasta köşesi dedi ki...

Ellerine sağlık canım pratik ve bir o kadar tatlı görüntüsü var...
SEVGİLER...Teşekkürler tarif için...

olsada yesek suzan dedi ki...

çok güzel bir tarif olmuş canım benim şekerlere yapsam bayılarak yerler eminim ellerine sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel canım.bunu deneyecem inşallah.ellerine sağlık.öpüyorum.

Tarif diyarı dedi ki...

Sanada günaydın canım benim.
Evinde huzur,mutluluk,bolluk bereket eksik olmasım herdaim mutlu olun inşallah.
Bu güzel tarifi birkaç yerde daha gördüm ve not almıştım eeeeee bu kadar beğenilmiş artık yaparım bende:) Ellerine sağlık denizciğim.Sevgiler

Erguvan Vakti dedi ki...

Hayırlı cumalar canım,lokumların hepsini bitirme lütfen,bana da ayır:)

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar, ellerinize sağlık. Çok şık ve leziz görünüyorlar.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Bıcırığım benim sanada hayırlı cuma
lar.Lokum enfes hani bana ağlarım bak:)))ellerine sağlık kocaman öpü
yorum.

Unknown dedi ki...

Ohhh birer lokmalık mutfağa gidip,geldikçe atarım ağzıma bunlardan..
Ellerine sağlık canıcım..
Öpüyorum
Hayırlı culamar.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR bitanem ellerine sağlık döktürüyorsun maşallah enfes resimler den ne kadar lezzetli olduğu belli sevgilerimle öpüyorum canım

Gönülünce dedi ki...

Bunları bir lokmada yemek büyük zevk...Ellerine sağlık canım...
Hayırlı cumalar...

Sevgiler...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Hem kolay hem nefis. Ellerine sağlık tatlım. Sevgiler.

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Güzel ve pratik bir tarif. En kısa sürede deneyeceğim.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler,
Gülcihan

Nehir Butik Pasta dedi ki...

senin lokumlarına bayılıyorum hep deneyecem diyorum ama bugün yapacağım kesin:)
ellerine sağlık Denizim

zeymurancafe dedi ki...

canım benim ellerıne sağlık çok severım çook:)

Unknown dedi ki...

Lokumlu kurabiyem benim :) Ne güzeller bu toplar böyle.. Hemen denemeliyim bayıldım.
Güzel günler tatlı böceğim, öpüyorum seni..

Unknown dedi ki...

Çok pratikmiş Denizim,Şehvalime yapmalıyım,ellerine sağlık,

kocaman öpüyorum,
güzel bir haftasonu seninle ve sevdiceğinle olsun.

sevgilerimle...

lezzet sefasi dedi ki...

Cimcime gelin neler yapmis gene bu gunn, harikasin senn, ne sansli senin ailen :))
Ellerine saglik canim

PINAR dedi ki...

Denizcim ellerine sağlık, nefis görünüyorlar, ben de en kısa zamanda kızıma yapacağım :) sevgiler....

Baharcicegi dedi ki...

Yazdilarina önce Amin diyorum seker kizimiz
pratik ama enfes bir tatli olmus ellerine saglik ,kiz anneye cekermis anneciginin pastasida nefis olmus

sibelyalcincom dedi ki...

O güzel duana katılıyorum amin canım. senin gibi cici biri yaparda kötü olurmu ellerine sağlık
sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.Yeğenimin pazar günü doğum günü tarifini not ettim. İnşallah yarın yapacağım.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

kullandığınız muzlu puding ne markaydı acaba

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık inanki bu tarifi daha önce biryerde görmüştüm ve arıyordum çok iyi olmuş yapmışsın sevgilerimle...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık denizcim çok güzel olmuş bu lezzet topları olsa hemen 2-3 tane yutuverirdim inan:))
sevgiyle ve sevgiliyle kal

ihlamurcum dedi ki...

Deniz hanım, süper bir tarif olmuş.Çok pratik geldi. Denemeye değer gerçekten .
Elinize sağlık...

SeneminYemekleri dedi ki...

Çok güzel görünüyor. yerimmmm :))

Nilgün dedi ki...

Becerikli kızım ellerine sağlık, iyi hafta sonları..

kalpkurabiye dedi ki...

sevgili adsız okuyucum;
kullandığım puding dr. oetker marka, tüm hamur işlerinde başka marka tercih etmiyorum..

çeşnici Handan dedi ki...

Denizcim çok şeker olmuş bunlar tadı da enfes ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

bırtutamkekik dedi ki...

ayrıcana bu da denenecekler listesinde:)
altında kalp kurabiye imzası ile...
öpüldünn tatlımm kocamann:)

özlem dedi ki...

canım hayırlı uğurlu olsun Allah bir yastıkta kocatsın inşallah.
canım bu lokumlar süper oluyor ellerine sağlık yiyen arkadaşlarım hep tarifini almıştır.

Adsız dedi ki...

SİTENİZİ TAKİP EDİYOR,SAMİMİ YAZILARINIZI ZEVKLE OKUYORUM.ADSIZ OKUYUCUNUN MARKA SORUSUNA CEVAP VERMENİZ İYİ OLMUŞ.ÇÜNKÜ BAZILARI 2,5 BAZILARI 3,5 SB.SÜTLE YAPILIYOR.LOKUMLAR ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.MUTLAKA DENEMELİYİM...

kalpkurabiye dedi ki...

sevgili adsız okuyucum;
yorumunuz için çok teşekkür ederimm:D
keşke isminizi de yazsaydınız.) yardımcı olmaya çalışıyorum elimden geldiğince, paylaşımlar bunun için var :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

adsızlar sarmış burayı.hiç sevmem:P

bak ne diycem,bunların içine birer dilim muzda güzel olur. ellerine sağlık ballı lokma tatlısı:)

Adsız dedi ki...

Merhaba Deniz ben bu lokumları tarifini ilk verdiğinden beri yapıyorum.Yanlış hatırlamıyorsam sanki muz da vardı içinde ben hep muzlu yaptım da bunları.Bu sefer hem hediye olarak yaptığım hem de blogunun ismine yakışır şekilde topları pembe çikolataya bulayıp yuvarladıktan sonra elimde kalp haline getirdim.Çok tatlı oldular.Teşekkürler harika tarif için.Blogunun başarıyla devam etmesi dileğimle:)

Adsız dedi ki...

Canım ben bu küçük şirin şeyleri uzun zamandır severek pişiriyorum ikram ediyorum blogumda da yayınladım .Çok teşekkürler çok öpüyorum şeker mi şeker prensesini.İyi ki varsın..Ağzınızın tadı hiç ama hiç bozulmasın..

Hale dedi ki...

Lokumlar harika gözüküyor elinize sağlık denemek istiyorum ama muzlu şeylerin tadı hep baygın olur bu da öyle mi?cevaplarsanız sevinirim

kalpkurabiye dedi ki...

Hale Hanım merhabalar..
yorumunuz için teşekkür ederim :)
muzlu lokumlar kastettiğiniz baygınlık halini yaratmıyor ama garanti olsun derseniz şeker oranını bir iki kaşık düşürebilirsiniz..
sevgiler..