7 Ekim 2011 Cuma

Kızarmış Sebzeli Semizotu Salatası

Günaydıınn:))
Cümleden hayırlı ve bereketli Cuma'lar diliyorum tüm okuyucularıma..
Bereket ve rahmeti önce yüreklerimize, sonra hanelerimize dolsun inşallah..
Haftanın bu son gününde sizlere muhakkak deneyin diyebileceğim bir salata tarifim olacak:) Ispanağı buldum evet ama semizotunun yeri bambaşka bende:) Benim gibi çok seven bir eşim de olunca iki kişinin tüketebileceği miktarlardan çok daha fazlasını tüketiyoruz birlikte:)
Bu salata da kendisinin "başka birşey yapmasan da olurdu harika bişey bu" dediği son derece doyurucu ve nefis bir salata...
Deneyiniz efendim ;)

Malzemeler:
1 küçük bağ semizotu
1 adet orta boy patates
1 adet kuru soğan
1 adet domates
1 adet kırmızı (kapya) biber
1 tutam maydonoz
1 çay bardağı haşlanmış yıldız şehriye
1 çay kaşığı sumak
1 çay kaşığı kuru fesleğen
1 çay kaşığı pulbiber
Yarım çay kaşığı kimyon
Tuz-karabiber
1 su bardağı susuz yoğurt
2 diş sarmısak
3 çorba kaşığı mayonez
1 çorba kaşığı ketçap
Zeytinyağı

Yapılışı:
İlk iş olarak patatesler küp küp doğranıp kızartılır, kırmızı biber ve sivri biberler de kızartılıp minik minik doğranır..
Semizotları ince ince doğranıp genişce bir kaba alınır..İçine kızartılmış sebzeler, ince kıyılmış maydonoz, piyazlık doğranmış kuru soğan, kabukları soyulup küp küp doğranmış domatesler, haşlanmış yıldız şehriye, sumak, fesleğen, kimyon, pulbiber, tuz, karabiber, ketçap, mayonez ve zeytinyağı eklenir.
Ayrı bir kapta yoğurdun içine havanda dövülmüş sarmısaklar eklenip karıştırılır ve sarmısaklı yoğurt da salataya eklenip tüm malzemeler harmanlanır..
Servis tabaklarına pay edilen salatalar üzerlerine, sumak ve fesleğen serpilerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun :)

45 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

Çok değişik bir salata olmuş,ellerine sağlık canım...mutlaka bende deniyeceğim,,,sevgielr :)

dogada.blogspot.ru dedi ki...

denizcim bu salatada herşey var lezzzetli olmazmı hiç semiz otunu bende çok seviyorum nefis bir salata olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun canım

Güloanne mutfakta dedi ki...

Günaydın arkadaşım kesinlikle çok lezzetli bir salata olmuş ellerine sağlık

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis ve çok değişik olmuş başlı başına bir öğün bu Denizcim. Ellerine sağlık afiyetler olsun canım.

mutfagabuyrun dedi ki...

içindede yok yok yani canım.bol sebzeli demek bol vitamin demek.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Değişik bir tarif canım ,ellerine sağlık öpüyorum:)

Disalce dedi ki...

denizcim içinde yok yok olmuş..nefis doyuru harika bir salata gerçekten....eşin haklı başka bişeye gerek kalmamış aslında...ellerine sağlık....

fatosun mutfagından... dedi ki...

gerçekten nefis görünüyor..ellerine sağlık..sevgiler:))

Erguvan Vakti dedi ki...

Güzel dileklerine katılıyorum canım,hayırlı cumalar.
Salatan tek başına besleyici bir öğün olmuş,ellerine sağlık.

NİRVANA dedi ki...

Cok değişik ama güzel bence..semizotunu bende cok seviyorum...ellerine saglık canım...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor.Sevdiğim tüm tatlar buluşmuş nasıl güzel olmaz. Patates kızartması delisi ve yeşilliklerin sevdalısı biri olarak tam benlik. Birde ceviz eklesem mi acaba (bütün hayatım o )
Galiba o zaman yemede yanında yat olur.
Sevgiyle kal.

~Hülya~ dedi ki...

Görüntü süper, eminim çok da lezzetlidir. Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

GÜnaydinlar..... Ne kadar hos bir salata olmus... Ellerine, emeklerine saglik canim benim....

Unknown dedi ki...

Bıcırığım hayırlı cumalar salatan
enfes ellerine sağlık kocaman öpüyo
rum...

mandalincikmazi dedi ki...

Denizcim
sana da hayırlı cumalar canım.
Salatanda harika olmuş ellerine sağlık dediğin gibi bu lezzetin yanına başka bir şey gerekmez nefis görünüyor.........
Ellerine sağlık.....

umutluhayat dedi ki...

ağzım sulandı vallahi.ellerine sağlık denizcim.harika bir tarif.

Lezzet sarayı dedi ki...

tek kelime ile nefis .bende çok severim semiz otunu...
ellerine sağlık

saniyesultan dedi ki...

çok güzel olmuş,ellerine sağlık canım.

birsence dedi ki...

mutlaka denenmeli ellerine sağlık çilek kız...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Semizotu candır.. Ellerine sağlık..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ooo harika bir salata hem sebze hem karbonhidrat hem lezzet hepsi bir arada
ellerine sağlık Denizim

Unknown dedi ki...

Ben sana küsüm :(

Unknown dedi ki...

sadece yoğurt ve semizotu bile çok uyumlular... sevgiler...

Unknown dedi ki...

Tatlım kurabiyem uzun zamandır uğramadın bana onun için öyle yazdım. Bende seni çok seviyorum, özledim. Biraz kapris yapayım dedim :)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık, salata nefis görünüyor.
Bende haşlanmış patatesle yapıyordum ama kızarmış patates daha güzel olmuş.

muazzez dedi ki...

İnanın tadını damağımda hissettim. Canım mayhoş şeyler çekerken baktım resme:) on ikiden vurdur:)

LeylaK dedi ki...

aaa süper olmuşşşş. çok iyi fikir. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

ebru dedi ki...

Denizim gerçekten eşinin dediği kadar var. Kendisi başlı başına bir öğün olmuş. Ellerine emeklerine sağlık bir tanem.

yeşim dedi ki...

ah denizcim dün sana 2 kez üst üste mesaj attım her defasında oturumum kapandı.mesajlarım geldimi bilmiyorum.çalmışlar şifremi adresimle ahlaksız bir site açmışlar güncelliyorlar.neyseki tüm şifrelerim adresim değiştide bu sorundan kurtuldum..inşallah bir daha başıma gelmez...umarım mesajım ulaşır...
kekin ve salatan enfes olmuş canım.ellerine sağlık.mutlu hafta sonları diliyorum.

sibelyalcincom dedi ki...

Semizotu salatasını çok seferim ama kızartma ile yapmak hiç aklıma gelmemişti güzel bir fikir olmuş doğrusu ellerine sağlık canım
sevgilerimle:)))

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ayyyyy ne lezzetli olmuştur bu salata. Ellerine sağlık gülüm. İkinizi de afiyet bal şeker olsun.

sare dedi ki...

İyi akşamlar Deniz, salata enfes görünüyor. Ellerinize sağlık.

muhabbetsofrasi dedi ki...

tam bir renk cümbüşü olmuş :)

iştah açıcı

eline sağlık olsun

Unknown dedi ki...

Bu salata tam benlik olmuş Deniz'im..
Nasılda lezzetlidir.
Ellerine sağlık canım.
Afiyet olsun eşinede,sanada..

Baharcicegi dedi ki...

Renk renk malzemesi bol doyurucu enfes bir salata olmus yanina birde cay yap dahada biseycikler istemez
eline saglik tatlim

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Ellerinize saglik harika gözüküyor

Adsız dedi ki...

Gerçekten harika bir salata bu canım. Semizotu salatasında haşlanmış patates kullanıyordum ama kızartılmış sebze fikri çok hoşuma gitti. Bunu en kısa zamanda denemeliyim, zira bizde ailecek semizotuseveriz:)

keskinli dedi ki...

denizim bu salatada yok yok vallahi bayildim hemen ddnemek isterim dogrusu not ediyorum ellerine saglik sevgiler canim

susamcorekotuFeriha dedi ki...

denizcim gerçekten yanında başka bir yiyeceğe ihtiyaç yokmuş:) şifa olsun,mutlu pazarlar

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık denizcim nefis olmuş ana yemek yerine geçecek kadar nefis..
sevgilerimle..

Banu dedi ki...

Amanın amanı benim kalbim neler neler yapmış böyle taze gelinim döktürmüşsün hımm salata, pasta o ne enfes reçeller hımmm ellerine sağlık canım benim...
Yıldız ablanın el emeği nasıl da hemen anlaşılıyor dibi biz birimizi yaptığından tanırız:)
Sevgilerimle kocaman öptüm:))

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Denizcim harika, rengarenk ve besleyici bir salata olmuş. İnsan başka yemek istemez valla, tek başına oldukça doyurucu görünüyor:)..
Ellerine sağlık canım:).
Sevgilerimle..
aslı

Aynur dedi ki...

Çilek kız bu ne güzel salata olmuş afiyet olsun eline sağlık bende biraz daha değişik olarak yapıyorum yakında paylaşırım inşaallah
birde seninki gibi denemek lazım canım
sevgi dolsun yuvanız:)

Unknown dedi ki...

denizim çiçeğim ben çok sevdim bu salatayı hemen yapıciiim ama önce bi semizotu alayım :) ellerine sağlık..

vintageduygular dedi ki...

Cok degisik bir tarif.., not ettim Denizcim,ellerine saglik ;)