11 Şubat 2011 Cuma

Kiremitte Mantarlı Tavuk Sote

Merhabalar sevgili dostlar:)
Yalancı bahar bizi kandırdı dedim ya hemde felaket kandırdı..İki gündür aralıksız kar yağıyor yerde bir karış kar oldu:) Yok yoookk kış daha bitmedi..
Lakin geçen haftasonu, güneş yüzünü göstermişti bizlere azıcık bizde o arada çıktık balkona annemin deyimi ile "kemiklerimizi ısıtıık"..
İnsan doğa ile iç içe yaşayınca her hali bir güzel görünüyor göze.. Bir kuş cıvıltısı, bir orman kokusu, bir rüzgar esintisi kulaklara işleniyor mani gibi..
Yüzünüze direk olarak vuruyor mevsimler burada..
Yazın sıcağı buğday başaklarında,
sonbaharın yakan rüzgarı dökülen yapraklarla birlikte çam hışırtılarında,
kışın soğuğu kristal kar tanelerinde, örtülmüş doğadaki hayvanların ayak izlerinde,
baharın çiçek ve ot kokulu meltemi yeşilliği ile yüreğinize, iliğinize işliyor..
Mesudum ben burada..İyiki varsın doğa..
Doğanın güzel anlarıyla iç içe olan o günde hem yürüyüşler yaptık, hem temizlikler ve tabiiki bir de yemek yaptık şahane..
Bugün sizlerle onu paylaşacağım..
Efendim öncelikle sebzeleri ve etleri doğramakla başladık işe, en güzel mantarlar göründü gözüme ki en önemli ögelerdendi..


Sonra kiremitli mangalın altını yaktık odun ile.. Kiremit ısındı verdik ateşe yarım kilogram küp küp doğranmış tavuk etlerini..miss gibi..
Sonra iki adet kırmızı biber ve bir adet piyazlık doğranmış büyükçe bir soğanı kattık karıştırdık..
Sonra da doğranmış 300 gr. mantarı..
En son 3 adet kabukları özellikle soyulmadan küp küp doğanmış domatesleri...
Sebzeleri eklenince içine kapattık uydurduğumuz kapağı, pişmeye bıraktık..
Peşinden tuzunu, karabiberini, italyan otunu, fesleğenini renk katsın tat versin diye birazcık kırmızı pulbiberini ekledik, şöyle bir çevirdik....
Salata hazıradık bu arada kırmızı pancarlı, rokalı, yer elmalı ve bol yeşillikli..


İndirdik ocaktan sonra...Tabaklara servis ettik, doyulmadı tadına...
Sonrada bitişini fotoğrafladım elbet..
Afiyetle yenildi içildi, yaradana şükürler edildi.. Kiremidin üstünde kalan birer lokma da kokusuna şahid olan köpekciklere verildi...


Evinizin neşesi, ağzınızın tadı daim olsun.. Hiç mi hiç bozulmasın inşaAllah..


Mutlu hafta sonları dilerim..

43 yorum:

Unknown dedi ki...

öf öf öf hem de karın üstünde...

yeşim dedi ki...

oh afiyet şifalar olsun denizcim ne güzel anlatmışsın.inan yanınızda olmayı çok istedim...ağzınızın tadı hiç bozulmasın mutlu hafta sonları diliyorum.tatlı yanaklarından çok öpüyorum.
bu arada anneciğinin doğum günü kutlu olsun canım.çok öptüm.sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

mantar yemiyorum ama tavuk soteyi severim.ellerine sağlık canım benim.görüntüde süper.öpüyorum.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Fotoğrafların nasıl da canlı çıkmış. Sanki uzansam alıp yiyeceğim, buharı bile belli.
Nefis görünüyor ikiside.
Kızım da orada yaşadığı için senin yazılarını okurken sanki ondan da haberler alıyor gibi hissediyorum. Sevgiyle kal.

çeşnici Handan dedi ki...

Denizciğim nefis olmuş bu akşam vakti nasıl da canım çekti mis gibi görünüyor ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Tertemiz bir hava,
mis gibi yemekler,
tüm aile bir arada
ne güzelsiniz...

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

denizcim görüntü beni mest etti adeta.bu günlerde zaten mantarla kafayı bozmuş durumdayım, mantarı her yaptığım yemeğe ilave eder oldum.bu tarifte tam bana göreymiş ya .ellerine sağlık cnm .sevgiler

Özgen dedi ki...

vallahi nasıl canım istedi şimdi aşkolsun olsa da yesek canmcım ellerinize sağlık sevgiler...

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Harika bir yemek olmuş Denizciğim ellerinize sağlık afiyet olsun. Mutlu hafta sonlarınız olur inş.. Selamlar..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Güzellik senin ağız tadında hiç bozulmasın inşallah ellerine sağlık Denizciğim afiyetler olsun hepinize çok öpüyoruz seni Müge ile...

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Çok güzel anlatmış,resimlemişsin canım..İnan kendimi sizin oralarda hissettim..
Ellerine sağlık..Sevgiler..

Unknown dedi ki...

afiyet şeker olsun size bize de kokusu geldi

Unknown dedi ki...

Bıcırığım o enfes menü birde bu enfes sote maşallah sana.Enfes olmuş
acıktım valla ellerine sağlık kocaman kocaman öpüyorum.

Baharcicegi dedi ki...

Deniz'im daha kis bitmez Mart geliyor kazma kürek yaktiracak
Kiremitte mantarli sote ne lezettli olmustur ocakta odunla pisitigi icin
Dumanida üstünde tütüyor mantar sotenin saltayla nefis gitmistir

SeneminYemekleri dedi ki...

yani bu manzaraya karşı yapılmış bir yemek olarak dibine ekmek sıyırmak isterdim :)) Çok severim mantarı tavuğu ikisi şahane bir ikili oluyor Eline sağlık

Unknown dedi ki...

Aman Allahım görüntüler şahane... çok leziz görünüyor...çok şanslısın canım arkadaşım çok güzel bir yerde yaşıyorsun doğayla iç içe...:)))

İnci Yemek dedi ki...

Denizim iyi ki varsın canım memleket özlemimizi seninle birlikte gideriyoruz:)öyle güzel yazıyorsun ki bazen sesli okuyorum abine bizim deniz kız bak neler yazmış diye:)öyle heycanlanıyor ki kalkıp başıma geliyor fotoğraflara bakmaya adeta bir nefes veriyorsun oralardan canım:)
Ellerine sağlık canım nefis görünüyor lezzetin yiyenlere afiyet olsun.
Mutlu hafta sonları diliyorum çok öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

Dumanı üstünde ne güzel bir mantarlı tavuk sote olmuş. Bir de kiremitte. Tadına doyulmamıştır eminim. Salatayla da oldukça güzel gider. Ellerine sağlık canım..

Güloanne mutfakta dedi ki...

canısı şahane olmuştur eminim dışarda pişirmişsin galiba onunda ayrı bir zevki olmuştur emeğinize sağlık

AFRA NUR'CA dedi ki...

canım sac kavurma gibi olmuş eminim tadıda onu andırmış nefis gözüyor ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Sitenizi çok beğenerek takip ediyorum. Emeğinize yüreğinize sağlık. Yemeğin resmi çok gerçekçi duruyor sabah sabah iyice yutkundurdun bizi. Yemeği pişirdiğiniz kabı merak ettim. Kiremitli mangal nasıl birşey resmini tam gösterebilirmisiniz rica etsem?

Adsız dedi ki...

adımı yazmayı unuttum, ben bilge

LEZZETİKRAM dedi ki...

heryerde kar varken bunu pişirip yemek pek keyifli olmuştur ;) nefis

kalpkurabiye dedi ki...

Sevgili Bilge Beğenilerin için çok teşekkür ederim canım, birşeyler katabiliyorsam ne mutlu bana:)
Babam kiremitli ocağı trabzondan getirdi.. Kiremit tabanı ana gövdeden ayrılıyor, altı soba gibi alttan yakıp tutuşunca kiremit tabanı kapatıyoruz üzerine..
balık özelikle alabalık yaparken nefis oluyor.. hafif de..
Resmini istersen bana bir mail adresi var oraya yollayayım canım veya kiremitli başka ir postta yayınlayım..
getirtmek isterseniz de telefonunu verebilirim..kutusunun üzerinde yazıyordu:)
unutmadan mail adresi yollarsan eğer o yorumu yayınlamam:) merak etme..
sevgilerimle..

mandalincikmazi dedi ki...

Üfffffff
ne hoş bir manzara kar ve nefis yemek ve tabi en önemlisi ailecek yenmesi
afiyetler olsun Denizcim ellerinize sağlık.......

sugibi dedi ki...

ellerinize sağlık

aleyna dedi ki...

denizcim o kadar güzel anlatıyorsunki sanki sizn oralar resim gibi beliriyor gözümün önünde.lütfen daha çok fotoğraf yayınla.çünkü çok keyif alıyorum.eline emeğine sağlık.sevgiler ve kocaman öpücükler.hemde en içteninden

Zehra Gürgen dedi ki...

karda keyif denir buna!
harika görünüyor. ben de istiyorum Deniz!
sizin oralaramı gelsem ne yapsam?

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

muhteşem görünüyorrr.ellerine sağlık tatlım sevgiler

ebru dedi ki...

Denizim o ne anlatıştı öyle.Sanki bir an için yanınızda hissetim kendimi. Hele ki domateslerin eklendiği resim. Harika bir tanem. Ellerine sağlık. Canım istedi valla. Pazar günü için yapmalı değil mi?

Unknown dedi ki...

Offf bebeğim yaa,naptın sen böyle ?
Tam yemek vakti gördüm ben birde bunu...
Sıcak sıcak ekmeği bandıra bandıra yerim ben bu yemeği,yanındada acı turşu biber olucak ama nasıl güzel olur.
Ellerine sağlık
ÖPÜYORUM.

nanekokusu dedi ki...

canım ellerine sağlık güzel bir hafta sonu diliyorum selamlar...

lezzet sarayı dedi ki...

hmmmm yemede yanında yat şuan ağzımın suları akıyor şapır şupur ellerinize sağlık Denizcim size afiyetler olsun şifa olsun...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis olmuş, o güzel manzarada, sıcacık sıcacık ne harika gider. Ellerinize sağlık. Afiyet olsun. Sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

oyyyy ellerine sağlık nefis nefis.ortam yemek fotolar hepsi biribirinden güzel afiyetler olsun.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ya bu yapılır mı Denizim ya:) Karşıda kar, önünde kremit, içinde mantar ve tavuk! Ya yok ben kesin gelicem sizin eve! Ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

Off bu bana yapilir mi simdi?? Ne kadar guzel fotolar bunlar? nasil lezzetli geldi simdi bana :( karnim guruldadi kiz :( Ellerin dert görmezsin

Unknown dedi ki...

GÖRÜNTÜ YAPIM AŞAMALARI MUHTEŞEM ÖTESİ ELLERİNE SAĞLIK DENİZİM.
ÖPÜYORUM CANIM...

Yeşim dedi ki...

off off o nasıl bir manzara öyle nasıl canım çekti anlatamam.dumanı üstünde tam anlamıyla:)
ellerine sağlık denizim.
sevgiler...

TATESAL dedi ki...

Denizcim olsada yesek anları elleriğnize sağlık afiyet bal olsun sizlere bizlerede bakmak kalıyor elbet...

nazlı dedi ki...

dumanı üstünde harika duruyor...kiremitte ayrı güzel..ellerine saglık cnm

Narince dedi ki...

Şu son kalanlara ekmek bansam?

YeMeK vAkTi dedi ki...

hemde kiremitte öylemi mm ellerine sağlık denisim