7 Şubat 2011 Pazartesi

Kabak Tatlısı


Merhabalar:))
Nasılsınız dostlar :)
Baharı müjdeleyen günler yaşıyoruz.. Cumartesi' den bu yana:) Doğanın yavaş yavaş uyanışını müjdeliyor köyde kuşların cıvıldamaya başlaması, kardelenler de çıkar bir iki güne, sonra cemreler düşmeye başlar ve gelsin bahar... Bereketi ile yağmurları ile, renkleri ile, menekşeler de, gelinciklerde, papatyalarda yaşarız baharı.. Sizlerle birlikte.. Fotoğraflarla da kalsa paylaşacağım sizlerle.. Yakındır Allah ömür verirse:)
İşte baharı karşılamaya hazırlanırken bizler, kıştan bir hatıra paylaşayım artık dedim, artık diye bir vurgu yaptım çünkü bu tatlıyı yapalı belki de iki ay oldu :)
Püre edip muhallebilere kattığım, pastalarda kullandığım, lokumlar hazırladığım balkabağının milletçe sevdiğimiz asıl hali yani kabak tatlısı sizlerle bugün Kalpkurabiye' de:) Arşivimde bulunmasını istediğim özel bir lezzet:)
Bir çok pişirme yöntemi var ama biz en çok bekletmeden direk pişirileni seviyoruz bende size böyle tarif edeceğim...


Malzemeler:
1 kg. balkabağı
1 su bardağı tozşeker
1-2 damla limon suyu
Yapılışı:
Balkabakları soyulup, dilim dilim doğranır..
Dilimlenmiş kabaklar tencereye alınıp, üzerine şekeri gezdirilerek 1-2 damla limon sıkılarak kısık ateşte pişmeye bırakılır.. Kabaklar kendi suyunu salıp şerbetini oluşturacaktır.. İyice piştikten sonra ocağın altı kapatılıp iyice soğuduktan sonra üzerine isteğe göre tahin ilşe ceviz veya fıstık veya hindistan cevizi serpilerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsunn :D

44 yorum:

ŞÜKRAN.37 dedi ki...

Şu renge şu güzelliğe bakın.
Nefisss.Ama ne yaparsan yap yahşi cazibenin Simge'si kadar güzel yemek yapamazsınnn.(Helede su böreği resmen koptummm:))))
Çok çok öpüyorum balımm.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

annemin kulaklari çinlasin çok sever kabak tatlisini,eline saglik denizcim çok hos bir sunumla bizlere sundun,sicacik sevgiler.

gülay mutfakta dedi ki...

deniz canım, ellerine sağlık. çok güzel sunum olmuş.. bizim evde her zaman şekerle bir gece bekletilerek pişirilir.. bu şekilde denememiştim..
bende farklı lezzetlerde kullanmayı çok seviyorum..
sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

Canım merhaba,senin gibi güzel yemek yapan birini bu konuda es geçmem imkansızdı,seni azcık MİM ledim,sayfama bekliyorummm,sevgiler,selamlar:)

http://gelibolu17.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

resim ye beni diyor ne kadar net güzel olmuş.ellerine sağlık denizim..bahar havasından ben de umutlandım yalnız şu mart ayı korkutuyor beni..öpüyorum canım benim..

PINAR dedi ki...

Denizcim ellerine sağlık,nefis görünüyor,biz de ailecek çok severiz kabak tatlısını :))

tub@ dedi ki...

çok severim :)

ellerine sağlık çilek kız :)

Banu dedi ki...

Canım bunlar nefis olmuş hacimlerini hiç kaybetmemişler ve baklava dilimi gibi görüyor ellerine sağlık afiyet şeker olsun... Şeker yanakların öptüm:))

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim sana layık değil ama gülerek kullan.teli yazmayı unutmuşum.senin bende kayıtlı.mesaj da atarım insallah konuşuruzda.kabakta harika olmuş buarada.çok öpüyorum canım.

www.sendepisir.com dedi ki...

O ne görüntü öyle, sevmeyen bile yer o tatlıyı. Ellerine sağlık canım kızım. Sevgiyle kal..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık Denizcim öok güzel görünüyor olsa nasıl da yerdim

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor denizciyim benim de sevdigim bir tatlidir kabak tatlisi .Size afiyetler olsun canim öptüm.

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

bayilirim kabak tatlisina. cok sahane gorunuyor. Ellerine saglik Deniz...

casminella dedi ki...

resim ne kadar canlı çıkmış, bayıldım, ellerine sağlık...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

baharın gelmesi yakındır günler uzamaya başladı bahar gelse senin objektifinden nefis bahar fotoğrafları paylaşsan bizimle:))
kabak tatlısına bayılırım bende bekletmeden yapıyorum hem böyle daha çok hoşuma gidiyor hem de biran önce pişsin de yiyeyim diyorum:))
ellerine sağlık Denizim
pamuk kalplim bloguma bıraktığın güzel yorumlar için teşekkür ederim okurken yüzümde oluşan gülücükleri görsen:))
canım sevgilerimi ve öpücüklerimi gönderiyorum sana

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık bizdede yeni bitti ve bende bugun balkabaklı kek yapmıştım:)öpüyorum.
sevgilerimle...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

hmmm bayilim kabak tatlisina! lakin bir kac senedir.. ondan önce hic agzima sürmesdim! ah ah kacirdim onca sene böyle bir lezzeti :))
nefiss görünüyor , ellerine emegine o cici gönlüne saglik seker cilegim benim ! :)

sicacik sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım ben bir gece önceden bekleyip sabredemediğim için aldığım gün senin gibi yaparım.
Bol tahinide dökerim üzerine ohhh :)))
Ellerine sağlık canım benim
Öpüyorum.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis olmuş tatlım. Kış bitmeden yapmak lazım tekrardan. Ellerine sağlık. Çok öpüyorum. Sevgiler.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Denizim Şekerim:)uzun zmandır takip edemediğim tariflerıne göz attım hersey her zmaan kı gıbı harıka görunuyor.kabak tatlısı da nefiss.cok guzel pişirilmiş.ellerine sağlık tatlım.öpüldün sevgıler şeker...

lezzet sefasi dedi ki...

Sekercim cok guzle gorunuyor ellerine saglik citipiti deniz cim )))

Unknown dedi ki...

Denizim ellerine sağlık canım.. kabak tatlısını en son ilkokulda bir öğle yemeğinde yedim ve o gün bugündür ağzıma koymuorum :)) ama ailede herkes bu tatlının hastası.. babacığın içinde çok geçmiş olsun.. acil şifalar diliorum.. seni koccamaan öpüorum..

Unknown dedi ki...

Bıcırık Prensesim günaydınnnn kabak tatlısına bende bayılırım ellerine sağlık.Gel 10 Şubat gellll:))kocaman kocaman öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Günaydinlar Denizim... Burada da sabah kuslar civildamaya basladi... Bahar emareleri görünüyor yavas yavas... Insallah yazi da görenlerden oluruz... Yaz olsun, kis olsun ben bu tatliyi her daim ayni zevk ve istekler yerim... Ellerine saglik birtanem....

Mimosa Café dedi ki...

eline sağlık harika olmuş. sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Ablasının bir tanesi:) öncelikle ellerine sağlık. Kastamonu da kar görmek nasip olmadı bana ama belli mi olur belki baharı yakalarım:)

sarımutfak-hande dedi ki...

ye beni diyor resmen uzanıp tabağı alasım geldi canım ellerine sağlık çok güzel olmuş
bu arada iyiyim zımba gibiyim :)))

Damak Tadı dedi ki...

Deniz'ciğim,çoookkk tatlı olduğunu vurgulamama gerek yok sanırım..)Çok seviyorum seni canım benim..Allah seni sakınıp korusun daima ve kocaman bir maşallah sana canım..


Başka ne söylenir ki bu güzellik karşısında..Ellerine sağlık,afiyet şeker olsun sizlere..


Sevgiler..

keskinli dedi ki...

denizim
öncelikle güzel dileklerinicin cok tesekkür ederim canim...

Kabakla benim aram pek yoktur ama anacim pek bir sever bayila bayila yer pisirme yöntemide seninki ile ayni ellerine saglik balim

ah ah su bahar bizim buralarada ugrarim aceb:)).... sevgiler

Unknown dedi ki...

Turuncu ve fıstık yeşili ne kadar güzel yakışıyormuş meğer :)
Bayıldım, çok güzel görünüyor Deniz'cim..

Rozerin'in Annesi dedi ki...

ellerine saglik canim, harika gorunuyor...sevgiler..

aleyna dedi ki...

denizcim iyi dileklerin için elif adına teşekkür.seninde mürvetini göreceğiz hayırlısıyla inşallah.kabak tatlısına bayılırım.babacığımla biz tüketirdik evde.ellerine sağlık bitenem.fotoğraf mükemmel.

yemekbiraşk dedi ki...

hem pratik hemde çok lezzetli.. ben çocukluğumdan buyana çok severim ve tam kıvamlı olmuş ellerine sağlık canım.
sevgilerimle..

Birsel ve İrem dedi ki...

Ellerine sağlık, nefis görünüyor. Eskiden çok sevmezdim ama şimdi bayılıyorum.
Sevgilerimle...

Narince dedi ki...

Ben de kekin üzerine yaydım dün, kaymakla da şenlendirdim, bayıla bayıla yediler. Ellerine sağlık güzelim.

Adsız dedi ki...

Kabak tatlısını severek yaparım. Hele de suyu ağdalanır da üstüne gezdirirsin:) Tadına doyum olmaz. Ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Canımm erllerine sağlık çok nefis görünüyor gerçektennn

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Bu ne güzel bir görüntü. Küçük kızmın hayatta en sevdiği tat. Bakarken bile içim sızladı. Bunun güzelliğini görseydi hiç dayanamazdı?
Sevgiyle kal.

evatolyesi/sibel dedi ki...

Güzel yorumunuz için teşekkür ederim:)
Kabak tatlısını bende sizin gibi pişiriyorum ellerinize sağlık
Sevgiler:)))

Fatoş Öztürk dedi ki...

Kabak tatlısını çok severim.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Bayılırım kabak tatlısına helede bol fındıklı,fıstıklısına..
Ellerine sağlık..

mintinin dünyası dedi ki...

denizim kabak tatlısının hastasıyım.eline sağlık tatlı şey seni.resimdeki ışığı çok iyi yakalamışsın.maşallah sana.

Tümay Öztürk dedi ki...

Hımm nefis bende yaptım yayınlanmayı bekliuor:) Ellerine sağlık canım...

Kadına Dair Herşey dedi ki...

Kabak tatlısına bayılırım,nefis gözüküyor,ellerinize sağlık bu arada 62. Porselen demlik çay saati etkinliği için sizin ve o güzel ziyaretçilerinizin tariflerini bekliyorum,sevgiler
http://cafemis.com
http://cafemis.blogspot.com