27 Şubat 2011 Pazar

İftiharla Sunuyorum; Yaban Mersinli, Çikolatalı Cheesecake

Merhabalar?
Nasılsınız dostlar?
Herkese gönülden selam ederim, hayırlı günler/geceler dilerim..
Dirliğiniz, dirayetiniz, bereketiniz eksik olmasın derim...
Hayatın bizler için özveriyle hazırlanmış birbirinden değişik yanlarını görüyoruz, yaşıyoruz, takip ediyoruz değil mi?
Huzur bulabiliyormuyuz? Yada huzur nedir? Huzur kelimesinden anladığımız nedir? Kimi parası ile huzurludur, kimi köpeği ile, kimi evinde, kimi sevdiği ile.. Hepimiz için ayrı ayrı anlamlarda huzur.. Size uygun olanı hangisi?
Bence en temelde yatan huzur şu ki; mutlu aile= mutlu ev .. Annem her zaman insan evinde mutlu ise her yerde mutlu olmasını başarır diye öğütler.. Haklı da..
İnsan evindeki sıcaklığı, eşinin/çocuğunun/annesinin/babasının bir sıcak gülümsemesini, bir tabak çorbanın verdiği doyumsuzluğu nerede bulabilir? Ev yapımı olan herşeye sevgi katarız diyoruz ya, bu da çok doğru ve bu yüzden evde yapılan herşey daha lezzetli, daha bereketli..Ben her zaman düşünürüm vitrinde duran pastaları veya yemekleri izlerken, acaba bu mübarekleri hazırlayan zatı muhteremler nasıl bir ruh hali içindedirler diye? Zira evde annemiz dertli de olsa mutludur, bizlerde öyle olmaya gayret ediyoruz hatta farkında olmadan öyle oluyoruz da:)
Sözün özü, birbirinize, ailenize dolayısı ile evinize iyi bakın, ona özen gösterin...
Evimiz herşeyimiz..
ve bu kada sözün üzerine sizlerle ev yapımlarımın en özentili olanlarından bir parça sunmak istiyorum..
Başlıkta olduğu gibi iftiharla sunuyorum çünkü, cheesecake konusunda başarısızlığıı yendiğimi düşünüyorum.. Ne dersiniz..
Yapımda bilmeden olsa emeği geçen, müthiş anlatımı ile beni şevklendiren tabanda bisküvi yerine kendi yaptığımı kullanmamı tavsiye eden Sevgili Cafe Fernando Cenk Bey' e, Kremasını kullandığım Mine Ablama, malzeme alan babama, pişiren fırınımıza ve herkese teşekkür ediyorum..
ve tarifimi Sevgili Cafemis' in etkinliğine yolluyorum:)

Malzemeler:
Taban İçin:
1 su bardağı un
40 gr. (1/4 su bardağı) kabuksuz badem
Minicik Tuz
1/4 su bardağı şeker
75 gr. soğuk tereyağı
1 yumurtanın sarısı
1 çorba kaşığı hindistan cevizi
Kreması için:
400 gr. labne peyniri
1,5 su bardağı süzme yoğurt
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta
Yarım paket Kabartma Tozu
4 çorba kaşığı mısır nişastası
2 su bardağı yaban mersini
1 su bardağı damla çikolata
Üzeri için:
1 pk. kremşanti+1 çaybardağı süt
Yaban Mersini
Toz Fıstık
Çilekli damla çikolata

Yapılışı:
Öncelikle taban için;
Kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt serilip hazırda bekletilir.
bademler robotta un gibi çekilir..
Üzerine, un, şeker, tuz ve hindistan cevizi eklenip, robotta bir iki tur çevrilir..
Küp küp doğranmış soğuk tereyağı ilave edilip, içinde mini mini parçalar halinde gözükene kadar robotta çevrilir..
En son yumurta sarısı eklenip karışım bıçakla sürülecek kıvama gelene kadar robottan geçirilir..

Karışım kelepçeli kalıbın içine döşenip önceden ısıtılmı 180 derecelik fırında 10 dakika pişirilir, fırından çıkarılıp soğutulur.
Kreması için; yumurta ve şekerler iyice çırpılıp, üzerine süzme yoğurt ve labne peynirleri eklenir..
Cafe Fernando'nun tavsiyesi; labne peynirlerini 5-6 kat kağıt havlu döşeli bir süzgeçte 30 dakika bekletmeniz..Peynirleri kağıttan yavaşça çekince kağıtta yapışmıyor ve altta kalan kağıtlar sırılsıkam oluyor.. Suyunu harcımıza karıştırmamak için bu işlem harika..
En son kabartma tozu ve mısır nişastası da eklenip iyice karıştıralan harca yaban mersinleri ve çikolatalar da ilave edilip harmanlanır ve soğumuş olan tabanın üzerine dökülüp önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 35-40 dk. kapağı açılmadan pişirilir..
Pişen cheesecake oda sıcaklığında soğutulup krem şanti ve diğer malzemelerle zevke göre süslenir ve en az 8 saat buzdolabında dinlendirilip, dilimlenerek servis edilir..

Afiyet Bal Şeker Olsun..

50 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım nefis görünüyor. Hem de kalp şeklinde:) Çok güzel süslemişsin maşAllah. Ellerin dert görmesin. Cümlemizin huzurunu Rabbim bozmasın. Bozmak isteyenlere de fırsat vermesin inşAllah. Şimdiden iyi haftalar.

umutluhayat dedi ki...

ellerine sğalık bitanem.ben iki kez yaptım ,ilkinde nefis oldu ikinisi fiyasko.o günden sonrada birdaha cesaret edemedim.nefis olmuş.afiyet olsun.sevgiler.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

canımmmm bu nasıl muhteşem,harika,dehşet bir görüntü böylee!!!.denizcim okadar güzel görünüyorki kelimeler kifayetsiz kalır olayı oldu yani:D.ellerine sağlık cnm.

Unknown dedi ki...

Canım Bıcırığım bu ne aklım başımdan gitti ellerine sağlık muhteşem.Süsle
me ve sunum dehşet.Ben böyle krem şan
ti sıkamıyorum acep neden:))bana ders ver kocaman kocaman öpüyorum.

muhabbetsofrasi dedi ki...

offfff

görüntüye bak yaw :))

nasıl canım istedi anlatamam :))

elinize sağlık harika olmuş :)

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Denizcim nasil da harika olmus çok guzel gorunuyor,ellerine saglik canim afiyet bal seker olsun,sevgilerimle.

nesrin dedi ki...

Cok sirin ve lezzetli görünüyor. Ellerine saglik.

Duygu dedi ki...

Harika gozukuyor bu pasta Denizcim. Ellerine saglik. Cheesecake en sevdigim kek cesidi. Seninki de cok guzel olmus. Bir onceki yazini da okumustum, yorum yazmaya firsat bulamamistim. Cok guzel soylemissin. Hayat cok kisa, onemli olan onu guzelliklerle doldurmak. Simdilik hoscakal.

sibelyalcincom dedi ki...

İftiharla sunmakta çok haklısın mükemmel bir görüntü yiyenlere afiyet olsun:)))

Unknown dedi ki...

kurabiyem ellerine sağlık tatlım.
huzur ve mutluluk aslında insanın içindedir nerede olursa olsun.
öpüyorum süsleme çok cici olmuş..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Denizcim, sen ne yaptın böyle bomba bomba.süper görünüyor.Eline emeğine sağlık.Tabii
blogçu dostlarına,babana ve fırınınıza da.))
Sevgilerimle...

yemekbiraşk dedi ki...

denizcim gerçekten de nefis olmuş kalp şeklide çok yakışmış:)
eline sağlık birtanemm:)
sevgiler..

emelce yemek dedi ki...

bende de peynirli bir kek var bugün ama senin ki pek bir güzel görünüyor,ellerine saglik.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerin dert görmesin. Bu nasıl bir görsel güzellik.Gözlerimi ekrandan alamadım.Muhteşem. Güzel olanı tabanını da kendinin yapması. Büyük kızım cheescake hayranı. Bu tarifi denemek istiyorum. Bakalım bende senin kadar başarılı olabilecek miyim?
Huzur, mutluluk ve ailenin önemi ile ilgili yazdıkların öylesine doğru ki. Huzur olmadan (sağlığı da beraberinde getiriyor) ne paranın ne yaşamın önemi var.
Tüm blog aleminin evlerinden huzurun eksilmemesi dileğiyle,
Sevgiyle kal.

humeyra dedi ki...

Ellerine sağlık canım, hiç cheesecake denemedim ama madem güzeli böyle oluyor cheesecake denersem ben de hamurunu kendim hazırlarım artık

Limon çiçekleri dedi ki...

Tam sana yaraşır bir güzellik olmuş canımın içi ellerine sağlık.O kadar güzel görünüyorki,kaç dakikadır resimlere bakıyorum..

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık cheesecake deyince akan sular duru bende çok şık görünüyor eminim lezzetlidir...en yakın zamanda deneyeceğim..:)

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine ,emeğine sağlık Denizim.çok şahane olmuş.çok güzel süslemişsin.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bişi diim mi, bu çizkekden çok pastaya benziyo:)hihi:)

ellerine sağlık yavru kuşum benim:)

muaaahhh:)))))

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ellerine sağlık canım bayağı emek sarfetmişsin. süslemeye diyecek yok muhteşem.hayırlı geceler.mutlu haftalar.

Özgen dedi ki...

Canım harika olmuş eline sağlık yeme de yanında yat kıvamında.Ayrıca ilk defa kabartma tozu katıldığını duyuyorum ilginç geldi.Neyse kısaca harika olmuş sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

bu nasıl bir görüntü canım benim.baktıkca bakasım geliyor.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Banu dedi ki...

Canım kalbim merhaba:)) Nekadar iftahar etsen az bu ne enfes bir kek olmuş rüya gibi yumula yumala yemelik çatal bıçak istemez elle yerim ben hımmm... Elleri dert görmesin canım. Afiyet şeker olsun. Öptüm güzel yanaklarından...
Bende ödülün var seni bekliyor:))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Elin neye değse harika oluyor .Harikasın sen Denizciğim nasıl güzel gözüküyor , kremayı umarım beğenmişsindir asıl ben teşekkür ederim benim tarifimi beğenip kullandığın için çok öpüyoruz Müge ile seni bütün güzellikler seninle olsun...

LEZZETİKRAM dedi ki...

Denizcim içim açıldı çok nefis olmuş ,senin kadar güzel canım ellerine sağlık

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Zahmetli bir o kadarda lezzetlidir eminimki..Çok güzel anlatmış resimlemişsin canım..
Ellerine sağlık..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım. Tadı da müthiştir eminim, badem,çikolata ve yaban mersini. Daha ne olsun. Ellerine sağlık. Sevgiler.

KURABİYECİCİ dedi ki...

Bende olsam gurur ve iftiharla sunardım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Afiyet olsun yiyenlere

Unknown dedi ki...

Canım haklısın kesinlikle doğru insan evinde mutluysa heryerde mutlu.

İnsanın huzur bulduğu sıcacık evi gibisi yoooooook.
Bende bu hafta sonu cheesecake korkumu yendim be yaptım ve çokda güzel oldu.Bundan sonra her çeşidini yapıcam.

Bendede Cheesecake var.Şimdi hemen koş gel bana,kahvede yaparım sana...
Bekliyorum baaak :))

yeşim dedi ki...

günaydın balparem
ooohhh sabah sabah bu ne güzellik gözlerim bayram etti inan.ellerine sağlık canısı...eeee demekki sen bizim yaşımıza geldiğinde kazandığın tüm tecrübe ve el melekelerinle usta bir ahçı olacaksın vesselam...öperim o tatlişko yanaklarından....bu hafta sana tüm istediğin güzellikleri getirsin canım.sevgilerimle...

xcelis dedi ki...

Canım harikasın yine.Enfes görünüyor Ellerine kollarına sağlık =) Fırına tşk etmene ayrı bi bayıldım zaten tabi canım o kadar şeyi pişiriyor tşk fazlasıyla hakediyor =) Öpüyorum

Yeşim dedi ki...

Denizcim ne güzel bir konuya değinmişsin evdeki huzur hiç bir yerde yok.Bulduğunu zannedenlerde yanılıyorlar.Sevgi ile pişen herşey daha lezzetli oluyor bence...
tarifin muhteşem ne kadar iftihar etsen az görüntü süper.
ellerine sağlık tatlım.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Denizim ne kadar öğünsen az o kadar güzel görünüyorki ellerine sağlık canım en ince detayına kadar anlatmanda iyi olmuş çünkü bu keki yapmak çok kolay değil harikasın canım benim sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

İnsanın evi yuvası ailesi gibisi yoktur.Dediğin dogru evinde mutlu isen işinde ve her yerde mutlu olursun.Boşuna dememişler her başarılı erkeğin arkasında ona sevgisi ve emeği ile bir kadın vardır diye .Neymiş adam evinde mutlu ki dışarıda işine veriyor kendini ve başarısına başarı katıyor :))
canım benim rabbim sanada hayalini kurduğun mutlu ama çokkkkkk mutlu bir yuva nasip etsin.
Edecek ben inaıyorum ve inş. düğününde göbek atacağım :))
canım benim cheescake nefis olmuş gerçektende iftaharla sunabilirsin enfes olmuş
ellerin dert görmesin bal kaymagım
afiyet bal olsun olsun evine mutluluk saçsın
Güzel sağlıklı bir hafta dilerim
sevgiler

www.hepleziz.com dedi ki...

Denizcim çok nefis görünüyor eminim çok lezzetli olmuştur ellerine sağlık canım ,sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok neffis olmuş bu yaaa
akla zarar ziyan bir peykek olmuş:(
:)
ellerine sağlık.

Narince dedi ki...

Bak şuna yaaa, döşemiş çizkek fotoğrafını, bi de ben yapayım da yetişeyim sana:)) Pek güzel olmuş, senin gibi!

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok tatlı bir tarif olmuş sevgiler..

*Ra dedi ki...

Denizciğim, cheesecake süper olmuş canım. İlk denemeler hep başarısızlıkla sonuçlansa da yılmadan denemeye devam ettiğinde güzel sonuçlar veriyor. :))
Kesinlikle kullanılabilir bir tarif olmuş.
İçerisinde süzme yoğurt bulunan kekleri daha hafif buluyorum ayrıca.
Çok güzel olmuş, eline sağlık tatlım.
Sevgilerimle...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ah be yavrum ,şu chessecake i kesecektin bir dilim bana içini gösterecektin o zaman yapışacaktım ekrana:)Süslemeside süper olmuş ellerine sağlık canım

Bu arada papatyacığımada dedim bu hafta cheesecake haftasımı:)yoksa benimi özendirmek için yapoorsunuzzz

saniyesultan dedi ki...

ÇOK SEVDİĞİM BİR LEZZET...ASLA HAYIR DEMEM...ELLERİNE SAĞLIK.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

HUZUR MU? BAK O ŞİMDİ BENDE YOK:(((
NİYE Mİ? BAKTIM BAKTIM AMA YİYEMEDİM DE ONDAN:)
ELİNE SAĞLIK DENİZİM,GÜNEŞİM,AFİYET ŞİFA OLSUN

marifet ellerimizde dedi ki...

canım ellerıne saglık:)cok guzel bır goruntu.ben zaten cok severım cheesecake yı sıksıkda yaparım :)nefıss

Unknown dedi ki...

Tatlim benim... Bu ne sahane bir görüntü... Ellerine saglik... Bu is tamamdir artik, bu kadar olur... Afiyetler olsun canim benim...

KİZHATCE dedi ki...

becerikli tatlı kız,o ne güzel bir kek mmm,böreklerde harika bende gelicem size yaaa:)

Kadına Dair Herşey dedi ki...

Merhaba,ellerine sağlık,bütün tariflerin çok güzel,sunumlarına bayıldım.Bu ve üstteki tarifine özellikle talibim,cafemis için yazıp linkimi bırakabilirmisin http://cafemis.com olarak,ben de http://cafemis.com http://cafemis.blogspot.com ve face adreslerime yayınlayacağım linkinizle,her şey gönlünüzce olsun,sevgiler

rumma dedi ki...

Canım inşaallah herşey yoluna girer..

Bu tarif inanılmaz güzel görünüyor ,ellerin dert görmesin..

sevgiler

Adsız dedi ki...

bu nasıl bir güzelliktir böyle..harika görünüyor..elinize sağlık..

Unknown dedi ki...

bayildim bloguna takip ediyorum bu an itibariyle...basarilar ve sevgiler..

Unknown dedi ki...

hangi tarife bakacagimi sasirdimm...muhtesemmmm....