12 Aralık 2010 Pazar

Yaban Mersinli Çikolatalı Pasta


Merhabalar :))
Karlı ve soğuk bir akşamdan merhabalar sımsıcacık...
Gönüllerinize işlesin bu merhaba diyerek başlıyorum...
Cuma akşamından beri hepbirlikte camdan dışarı bakıyoruz, lapa lapa yağan kar bizleri değişik bir huzura boğdu.. Bir mutluluk verdi bizlere..Eminim ki heryerde aynı şey yaşandı..
Fotoğraflamak için harika anlar vardı ama dışarıdaki tipi bunların hepsine engel oluyor..
Yarın şansımı tekrar deneyeceğim:))
Bugün sizlerle epey bir zaman önce hazırladığım pastamı paylaşmak istiyorum. Hani kurban bayramından evvel babam ve kardeşimi gümüşhaneye yollamıştık ya o zaman birsürü mamaar hazırlamıştım.. İşte bu pasta taaa o zamandan:)) Bu nefis pastanın dilimli fotoğrafı bu yüzden yok ama söylenene göre lezzeti şahane imiş:))
Pandispanya için sevgili Arkadaşım Sevim' in buradaki pandispanya tarifini kullandım.. Çok da memnun kaldım...
Krema olarak da Oktay Usta' dan öğrendiğim vanilyalı pastacı kremasını kullandım..

Malzemeler:
KAKAOLU PANDİSPANYA

4 yumurta
3 yemek kasigi kaynar su
2,5 türk kahve fincani seker
1 vanilin seker
3 türk kahve fincani un
1 türk kahve fincani kakao
1 kabartma tozu
Kreması İçin:
2,5 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1 yumurta sarısı
1 çorba kaşığı mısır nişastası
3 çorba kaşığı un
1 pk. vanilin
Arası ve Üzeri için:
2 paket sade kremşanti
Yaban Mersini
1 pk. dr. oetker siyah beyaz glazür
Beyaz granül şeker
Çilekli damla çikolata
Yapilisi:
Pandispanya için; yumurtalari ayirmadan sicak su ile en yüksek ayarda cırpılır (yaklasik 1 dakika)
seker ve vanilini ilave edip çırpılır.(yaklasik 2-3 dakika), diger kuru malzemeleri elenerek ilave edilip karıştırılır. (düsük ayarda)
Elde edilen kek hamuru yaglanmış ve unlanmış küçük boy borcama dökülür ve önceden isitilmis  175 derecelik fırında  40- 45 dakika pişirilir. (bu asamada firin kapagini acmayalim)..
Krem şanti çırpılıp buzdolabında dinlendirilir.
Krema için;
 iki su bardağı süt ve şeker ocağa alınır kısık ateşte karıştırılır.
Kalan süt ve diğer malzemeler ayrı bir yerde çırpılarak yavaş yavaş ocaktaki süt karışımına eklenip sürekli karıştırarak pişirilir ve yine karıştırarak soğutulur.
Kek fırından çıktıktan sonra iyice soğutulup borcamdan çıkarılır ve ortadan ikiye bölünüp hazır hale getirilir.

İkiye bölünen pandispanya meyve suyu ile ıslatılıp krema kaplanır ve yaban mersini eklenip tekrar krema sürülür.
Krema bitene dek aynı işlem tekrarlanıp ikinci kat pandispanya kapatılır ve pastanın üzeri çırpılmış şanti ile kaplanarak, tarifine göre hazırlanmış glazür ile kaplanıp şekerler ve çikolatalar ile süslenerek buzdolabında bir gece dinlendirilip dilimlenerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun..


33 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
çok şükür beklediğimiz kar nihayet geldi.Bembeyaz karı görmek ne kadar büyük mutluluk.
Ellerine sağlık. Kekin nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

Gülcan dedi ki...

canım benim harika olmuş olsada yesek ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Bıcırık Prensesim Bursa'da buz gibi ve karlı.Ama senin o içten merhabanla
ısındı:))ne enfes bir pasta bu böyle ellerine sağlık süslemeye bayıldım. Kocaman kocaman öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Çilekkız,nefisss gözüküyor canım benim,uzanıp bir dilim almak istiyorum.
Marifetli ellerine sağlık.

Güzel bir hafta diliyorum.

sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

çok iştah kabartıcı,bir dilim olsada yesemmm....

Swotpisces dedi ki...

emeğinize sağlık, çok güzel.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah ne mutlu denizciğim..
dışarısı soğuk,
içerisi sıcak ve leziz :))
ellerine sağlık...
iyi haftalar sevgiler canım.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Deniz pasta harika görünüyor,eminim tadı da öyledir
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

deniz ellerine sağlık harika bir pasta olmuş..yabanmersini kuru mu taze mi?

kalpkurabiye dedi ki...

sevgili balpare,
yaban mersinleri kuru:))

emelce yemek dedi ki...

buralar da karla kapli,bir de yollar buz tutmasa o zaman karin keyfi daha iyi cikacak.pastan da harika,eline saglik

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Senin şu pozitifliliğine hayranım Deniz'ciğim. Allah daim etsin bu iyimserliliğini. Pastan çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Afiyet bal şeker olsun, şifa olsun hepinize. Sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

bizim burada kar yağdı ve 24 saat durmadan eridi:(( denizim şahane bir pasta olmuş.ellerine sağlık.kekin güzelliği 2 ye bölündüğünde belli olmuş ,sünger gibi.yiyenlere afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Elini sağlık Deniz'ciğim pastan çok güzel olmuş.Yiyenlere afiyet olsun.Sevgiler.

Yeşim dedi ki...

Kar bize henüz uğramadı hasretle onu bekliyoruz oysa :)küçük prensesim her sabah kar yağmamış anne diye uyanıyor:))))
pasta süper denizcim yanında çayıda demlemiştirsiniz kuzinenin üstünde:) ohh dışarıda kar görüntüsü değmeyin keyfinize:)
ellerine sağlık canım,sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Çilek kızım pastan çok leziz görünüyor afiyetler olsun canım:)
buralar da bile hava biraz soğudu ama ben haberlerde kar buz görünce seyrederken bile üşüyorum uuuuffff içim ürperdi:)
sizlere kolay gelsin sağlıcakla

YeMeK vAkTi dedi ki...

üüüffff her yerde pasta kurabiye bana rejim bozduranlar listesi yayınlıcam sende olcaksın :)

Ellerine sağlık canım benim

lezzet sarayı dedi ki...

canım denizcim nefis bir pasta olmuş ellerine sağlık.
sevgiler...

saniyesultan dedi ki...

yaban mersini yani ligarbalı tatları çok sever oldum birde yaşpastanın içinde daha ne olsun..

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba canım ellerine sağlık pasta nefis olmuş Sevgilerimle..

Şehnaz dedi ki...

DENİZCİM ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

Saglıklımutfak dedi ki...

Canım ellerine sağlık ablacım. öperim güzel yanaklarından.

Özgen dedi ki...

ayyyyyyyyyy.inan canım çok çekti.şimdi burda olsada yesem.ellerin dert görmesin.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Denizciğim,ellerin dert görmesin,bütün güzellikler seninle olsun...kocaman öpüyorum.....

Yaban mersini dedi ki...

Süper bir pasta tarifi anlatmışsınız , yapmayı deniyeceğiz umarız , yaban mersinlerini ziyan etmeden tarifi uygulaya biliriz. Teşekkür ederiz.

Tümay Öztürk dedi ki...

En çok da bu süslemelerine hayranım! Zevklisin o kesin:) kızıma yolladığın kıyafetlerden belli zaten. bu arada hepsini astım dolabına:) Çorap ve patiklerden çekmesinde:) Ayy gidip gelip kokluyorum hepsini:) Ayy konudan saptım. Ellerine sağlık canım yien nefis duruyor:)

Cafe Pepela dedi ki...

Jujum..
Pastaya dalabile biler miyim:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Her yerden kar müjdesi geliyor ne güzel. Bizim burada bir iki atıştırdı bitti hemen, sevinemedik bile...
Hem yaban mersini, hem çikolata bu pasta tadından yenmez vallahi. Gerçekten çok nefis görünüyor, çok beğendim. Ellerinize sağlık olsun, sevgiler.

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis

lezzet sefasi dedi ki...

Deniz cim pasta da sen gibi cok seker ve guzel tatli gorunuyor.
Yapanami benzemis neee.
Ellerine saglik canim optum kocaman
Sevgiler
Sefa

çeşnici Handan dedi ki...

Denizciğim bu nekadar güzel ve süslü bir pasta böyle harikasın ellerine sağlık canım.

Saliha dedi ki...

takıp lıstemde enfes pastanı görünce lohusa bır blogger olarak :) hemen geldım sayfana:D:D ellerine saglık denızım pastan nefisss :))süsleme içimi açtı:)) ellerine saglık ayrıca kremanı not aldım hosuma gıttı:)
sevgılerımle...

sanemkarakas dedi ki...

Pasta tariflerinize bayıldım, kesinlike deneyeceğim