23 Temmuz 2010 Cuma

Kepekli Çubuk Kraker

Günaydınnn sevgili dostlarımm.. kardeşlerimm, ablalarımm ve tümm kalpkurabiye severler:))
Cumamız hayırlı olsunnn.. bereketi cümlemizin üzerine olsun diyorumm...
Şiddetli ağrılarımdan sıyrılmışş güzeeeellllll bir uyku çekmiş hatta o kadar güzel uyumuş ki sabah erkenden kalkıp saçlarını aşkının izmire gittiğinde  hediye ettiği düzleştiricisi ile düzleştirmiş bir çilek kız var karşınızdaa:)) Dümdüz saçlarım ve çilekli pembe rujumla görünümümü hoşlaştırmış olan ben beni göremesenizde enerjimle kalplerinizde yer etmek istemekteyim efendimm:))
çoookk konuştum belki ama özetinde çok iyiyim keyifliyimm ve sizlerle olmaktan mutluyumm:))
Bugün sizlerle özellikle "ama ben formumu korumak istiyorummm e kurabiye de yemek istiyorumm" diyenlere ve diğer herkese heeeeeerrrkese hitap edecek bir galeta tarifi paylaşmak istiyorumm...
Sevgili Halimeciğime de bir gönderme yapıyorum dün bana "Denizciğim kurabiye istiyoruuumm" demişti facebookta.. işte bir kurabiye hamuru ister galeta ister kurabiye:) Öpüyorum seni Halimeciğimm...
Sevgilerimle..

Malzemeler:
100 gr. zeytinyağlı margarin
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1 yumurta
1 çay kaşığı elma sirkesi
2 çay kaşığı tuz
1 çimdik tozşeker
1 pk. mahlepli susamlı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep
Aldığınca Sinangil Kepekli Un

Üzerine:
Yumurta Akı

Yapılışı:
Hamur için verilen tüm malzemeler karıştırılıp en son kepekli un azar azar eklenerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur..
Elde edilen hamur buzdolabında 30 dk. dinlendirilir..
Dinlenen hamur ikiye bölünüp unlu tezgahta kurşun kalem kalınlığında açılır ve hamur kesici (mantı kesici) ile kurşun kalem boyunda kesilir..
Yağlı kağıt serli tepsiye sıralanan krakerler üzerlerine yumurta akı 165 dereceye önceden ısıtılan fırında pişirilir..
Meyve suyu, Bitki çayları ve klasik siyah çay eşliğinde ikram edilir..

Afiyet bal şeker olsunn...

23 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık harika olmuşlar...

kalpkurabiye dedi ki...

teşekkür ederim canım:))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Keyfin bol olsun Denizcim tekrar geçmiş olsun. Eline sağlık her zamanki gibi formuna kavuştun yine. Çok öpüyoruz Müge ile....

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Denizcim çok güzel olmuş. Dediğin gibi çok ta hafif...
Ellerine sağlık canım
sevgiler

mintinin dünyası dedi ki...

denizim günaydınlar,ağrılarının azalmasına sevindim arkadaşım.allahım sağlık sıhhat versin sana...bu nefis krakerleri görünce acaba bu şekli nasıl verdi ki diye bir soru belirdi kafamda hemen.meğer mantı kesicin varmış.çok güzel görünüyorlar arkadaşım

kalpkurabiye dedi ki...

Mine ablacım teşekkür ederimm bugün bomba gibiyim gerçektenn:))
bende öpüyorum siziii:))

Tijen Hanım teşekkür ederimm güzel yorumunuz içinnn:))

Alevcimm teşekkürler canımm..
Kurabiye yapımında çok güzel oluyor mantı kesici öneririm canım:))

YeMeK vAkTi dedi ki...

denizcim ellerine sağlık ne kadar güzel görünüyorlar hay aklınla bin yaşa:))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Harika görünüyorlar,eline saglik,cok severim ben bunlari,ama benim aklim hala patates salatasinda,birazdan yapacagim insallah,sevgiler sana canim.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Mutlaka deneyeceğim. Çok güzel görünüyor.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Bıcırık Prensesime düz saçta yakış
mıştır.Bu galetelerden alıp kaçıyo
rum hayırlı cumalar ellerine sağlık
kocaman kocaman öpüyorum...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım elelrine sağlık ...

gitmeden uğramak istedim..

Kendine iyi bak canım:D

Sevil Şahin dedi ki...

ay ay içime neşe kattın güzel çilek kızım benim
kız ben seni bundan seviyorum demek enerjini keyfime keyif katmanı
canım benim sen yaparsında biz yemezmiyiz hiç hele bu galeta olursa ellerine sağlık güzelim nefis olmuş
afiyet bal olsun

Benhurum dedi ki...

Hem leziz hem hafif daha ne beklenirki ellerine sağlık tatlım;)
Keyfin ve sağlığım daim olsun, kocaman öptüm seni çilek kardeşim;)

yeşim dedi ki...

çok geçmiş olsun canım benim acil şifalar diliyorum...nefis görünüyor çubuklar alıyorum 1 tane...ellerine yüreğine sağlık.afiyet şifa olsun sizlere....hayırlı cumalar iyi hafta sonları.çok öptüm...

Banu dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyorla ellerine sağlık...

Narince dedi ki...

Kıyır kıyır, mahlep kokusu da var, ben kalori hesabı yapmam artık bu lezzet karşısında...

dokuzuncubulut dedi ki...

böyle çıtır çıtır krakerlere bayılırım:)) yanında biraz peynirle, bana ziyafet olur.
Evde yapılmış mis gibi, ben bu tarifi hemen denerim...
Ellerinize sağlık, sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Canim gecmis olsun iyi olmana sevindim
citir krakerkleri yiyelim citir kokoslar olalim,ellerine saglik formuda güzel olmus karakerlerin

Zehra Gürgen dedi ki...

Eh tabii yenir artık bu kepekli çubuklar.
yanında da güzel bir semaver çayı ohhh...

seda dedi ki...

Ellerine saglik citir citir görünüyor...

umutluhayat dedi ki...

denicim süper olmuş,tam diyetlik.hazır almaktansa bunlardan yapmaya karar verdim.ellerine sağlık.bu arada çok geçmiş olsun.kendine iyi bak bitanem

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

bugünun enerjik sevimli Denizii:)canım ellerıne sağlık.senın bu enerjıne sevımlılıgıne bayılıyorum:)ne guzelsın hep böyle kal.

José Manuel dedi ki...

Que deliciosos picos, se ven crujientes y muy ricos. Saludos