29 Nisan 2010 Perşembe

Yeşil Mercimek Çorbası

Günaydın canlarımm:))) Haftasonuna bir kala en sevdiğim çorba ile karşınızdayımm:)) Yaz kış asla çorbadan vazgeçmem:)) En sevdiğimse işte bu yeşil mercimek:))Bol soğanlısından:))
Mutlu günler dilerim:))
Sevgilerimle..

Malzemeler:
2 su bardağı yeşil mercimek
Yarım çay bardağı tel şehriye
50 gr. kıyma
2 adet kuru soğan
2çorba kaşığı salça
Tuz, karabiber
Ilık su

Yapılışı:
Mercimekler geceden ılık tulu suda ıslatılır.
Ertesi gün, yine ılık suda haşlanır, haşlanırken köpükleri alınır. Haşlandıktan sonra süzülüp bir kenara alınır.
Tencere içersine soğanlar yemeklik doğranıp sıvıyağda pembeleştirilir. Kıyması ve salçası sırası ile eklenip kavrulur. 4 su bardağı suyu verilip kaynaması beklenir. Mercimekleri ve tel şehriyesi eklenip tuzu karabiberi kontrol edilip, pişmeye bırakılır.

Afiyet bal şeker olsunn:))

26 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Çok özlü olmuş. Çok severim. Bizim yörede çok yapılır. İçine şehriye yerine erişte koyarız.
Sevgiyle kal.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Denizciğim ellerine sağlık. Bizde de yaz kış çorba vardır. Çok nefis olmuş.Ayrıca biz Giritliler şanslıyız böyle hamarat bir gelin alacağımız için. Ne yapsa hepsi harika hele çilekli tatlılarına bayılıyorum .Üstelik kesim şeklinde harika söylemeden geçemeyeceğim. Bugün sabah eşimle senin kulaklarını çınlattık. Ben Denizin yaşındayken herhalde sadece salata yapıyordum dedim . Yemek yapmayı üstelik Çilekli tatlı yapmayı evlendikten sonra öğrendim.Ellerine emeklerine sağlık bir tanem.Mügeciğimle seni çok öpüyoruz.

nuralp dedi ki...

SEN ÇOK YAŞA DENİZ'CİM... BENDE DE AKŞAM YEMEKTE YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI VARDI:)YANLIZ BİZ İÇİNE ŞEHRİYE VB KOYMUYORUZ. HER NE KADAR SEVDİĞİMİ SÖYLEYEMESEMDE YAPMAK GEREKİYOR:)
AŞKIM BLOĞUMA UĞRARMISIN? SENİN İÇİN TARİFİM VAR...:))

Damak Tadı dedi ki...

Harika bir görünümü var canım..Her öğün içsem asla bıkmam dediğim çorbalardandır..Ellerine sağlık ve maşallah sana..Sevgilerle..

Şehnaz dedi ki...

AYY BEN BU YEMEĞE BAYILIRIM...ZATEN YEŞİL MERCİMEĞİ ÇOK SEVERİM VE SIK YAPATIM...SENİNKİDE HARİKA OLMUŞ..ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

evcilik dedi ki...

Merhaba sevgili Deniz,
Harikasın bende şuana kadar ne pişirsem diye kara kara düşünüyordum benimkiler bayılıyordu bu yemeğe.Ne zamandır da yapmamıştım,hatırlatma için çooook teşekkürler..
Bu arada pasaj için verdiğin bilgilerden dolayı çok teşekkürler hemen bugün uğraşıyorum..
sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

Birgül ablacımm çok teşekkür ederimm beğenmene çok çok çok sevindimm:))

mine ablacımm canımsın vallahi sen benim:)) desteklerin ve özverin için çok teşekkür ederim yine döylüyorum sesini duymak çok güzeldi:)) mügeciğimi bendeöpüyorumm:))

nuralpcimm canımsın teşekkür ederimm:)) geliyorum şimdii:))

gül hanımm beni takdir etmeniz beni çok çok mutlu etti çok sevindim.. çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için..

şehnaz ablacımm teşekkür ederim bizden bir lezzet değil mi:))

sevgili evcilik çok teşekkür ederim güzel yorumunuz içinn.. umarım yardımcı oalbilmişimdir..

TATESAL dedi ki...

Denizcim benimde en sevdiğim çorbalardan biridir,hatta ana yemek dahi olabilir...

Unknown dedi ki...

Bıcırık prensesim ellerine sağlık bende çok severim şifa olsun koca
man öpüyorum...

BAL TATLISI dedi ki...

bende çok sevrim yeşil mercimeği ben içine şehriye yerine erişte koyuyorum oda çok yakışıyor.
sevgiler

mandalincikmazi dedi ki...

Hımmmmm
asker yemeği bu :)) karaşimşekte deniyor :)
Ellerine sağlık canım ben de çok severim doyurucu ve sağlıklı...
Bu arada etkinlik için tarifim hazır alabilirsin canım........

Betül MUTFAKTA dedi ki...

mmMmm bende yaz kis çorba tercih edenlerdenim ellerine saglik canim nefis olmus :))
Artik son haftalar canim malum zorlaniyorum ugrayamiyorum bloglara kusuruma bakmayin olurmu :))

Nilgün Komar dedi ki...

canımbenim pamukşekerim! eline sağlıkk!!!

edaca dedi ki...

acele etmez ısen evet hazırlayabılrım

Unknown dedi ki...

Çilek kızım misler gibi çorbandan kaldımı bir kase içsem:D
ellerine sağlık hamarat kuzum bende sana hazırlanmış ikinci bir tarif var ama sakın şımarma haaaa:)))

edaca dedi ki...

kullanıcı adınız ve sıfrenızı bırakırsanız en kısa zamanda halledeyım ok

GÜL dedi ki...

canım eline sağlık bende bi tabak istiyorum:)))

susamcorekotuFeriha dedi ki...

harika bir çorba,hem şifalı hem lezzetli şifa olsun canım benim:)))

made in funda dedi ki...

bayılırım canım bayılırım...ellerine sağlık.resim de süper olmuş...

Pembe Tatlar dedi ki...

Bitaneciğim ellerine sğlık canım kardeşimin en sevdiği çoba:))

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik tatli arkadasim... Bizde de cok sevilerek icilen bir corbadir... Afiyetler olsun...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Benim de en sevdiğim çorbalardan biridir. Anneannem çok yapardı. Biz kesme çorbası deriz ve erişte ile yaparız. Ben de bu aralar yapmayı düşünüyordum aklıma getirdiğin iyi oldu. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık Deniz'im. Sevgiler, çok öpüyorum.

umutluhayat dedi ki...

canım benim bu çorba ne zamandır aklımda yapmak istiyorum.ellerine sağlık pek güzel ollmuş

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
benimde mutfagimda en cok pisirilen corbadir kendileri, bak burda görünce simdi nasil da canim cekti, birde limonlusu pek bir güzel olur, ellerine saglik canimcim.

Sevgilerimle

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu çorbayı o kadar çok severim ki! Hele bir de erişteli olanını:) Ellerin sağlık. Süper gözüküyor:) Sevgiler...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok severim ben bu corbayi. Canim cekti valla. Ellerine saglik.