26 Ekim 2009 Pazartesi

Mini Rulolar..



Sevgili ve çok çok değerli arkadaşım Aslı' nın (pembetatlar.blogspot.com) tarifi bu şeker pastacıklar, tarifini deneyip yayınlamama müsade ettiği için teşekkür ediyorum arkadaşımaa canıımm iyiki varsın teşekkür ederiimm:)) Arkadaşımın bloğunu da ziyaret edin harika tarifleri var. http://pembetatlar.blogspot.com

Ayrıca bu pastalar Cuma günü trabzona gidiyor, geziye gideceğiz hafta sonunda çok heyecanlıyımmm çookkkk:)) Neyse artık tarife geçeyim...

Malzemeler:

Pandispanya için:

5 adet yumurta
4 kahve fincanı şeker
6 kahve fincanı un
1 kahve fincanı süt
1 pk. kabartma tozu
2 pk. vanilya (ben bir paketini gourtmet şekerli vanilin kullandım)

İç malzemesi için:

2 pk. toz kremşanti
1 su bardağı süt
Mevsim meyveleri (Aslıcığım meyve koymamış ama ben koyayım dedim)
Damla çikolata

Keki ıslatmak için:
1 Su bardağı süt

Üzeri için:
Hindistan cevizi rendesi, pasta şekerleri, mevsim meyveleri, damla çikolata



Yapılışı:

Pandispanya için yumurtalar ve şeker krema kıvamına gelene kadar çırpılır, süt eklenir. Un, kabartma tozu ve vanilinler elenerek eklenir tahta kaşık yardımı ile malzemeler birbirine yedirilir.
Kek karışımı yağlı kağıt serili fırın tepsisine yayılır. (rulo pasta keki gibi)
Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirilir.
Fırından çıkıp soğuyan kek enine 7 boyuna 10 cm. boyutlarında kesilir. Her parça ortasından dikine tekrar kesilir.
Her parça kek bir miktar sütle ıslatılıp üzerine krem şanti yayılır ve meyvelerden konup sarılır çok az krem şanti ile mantolanıp hindistan cevizine bulanır veya meyvelerle süslenir.


Tüm kek parçaları için aynı işlem tekrarlanır ve oluşan pastacıklar bir gece buzdolabında dinlendirilip servis edilir.
Ben birde kekleri üst üste dizerek 3 katlı bir pastacık yaptım çok cici olduu:) Arasında müthiş meyveler veee çikolata var:))




Afiyet bal şeker olsun:)

Hiç yorum yok: